مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,434
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

341
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل سازی پاسخ بهینه روسازی آسفالتی به کمک روش اجزای محدود

صفحات

 صفحه شروع 33 | صفحه پایان 40

چکیده

 عوامل گوناگونی همچون مقدار بار, سرعت, اثر چرخ, زمان (نرخ بارگذاری), تناوب استراحت, دما, وضعیت تنش, مد بارگذاری, پیر شدگی و رطوبت می تواند بر رفتار آسفالت در برابر تغییر شکل و کارایی تاثیرگذار باشد. یکی از مهم ترین این عوامل نقش سرعت بر کرنش کششی انتهای لایه آسفالتی می باشد, که منجر به شایع ترین نوع خرابی (خستگی) می گردد. در این مطالعه, با استفاده از نرم افزارهای آباکوس, انسیس و تری دی موو, خروجی مورد نظر استخراج شده, سپس مقایسه ای بین این سه نرم افزار صورت می گیرد. مدل سازی دینامیکی با تکیه بر رفتار الاستیک لایه ها انجام می شود. این تحقیق همچنین شامل تاثیر سرعت بارگذاری بر کرنش کششی زیر لایه آسفالتی است. نتایج نشان می دهد که نرم افزار اباکوس نسبت به انسیس, سریع تر و جامع تر برای تحلیل روسازی می باشد. همچنین تری دی موو, نسبت به آباکوس و انسیس در مدل های مختلف ویسکو سریعتر عمل کرده, ولی آباکوس تحلیل دینامیک متنوع تر و قوی تری دارد. مقایسه بین سرعت های مختلف نشان داد سرعت های مختلف نشان می دهد سرعت های بالا, خرابی کمتری را در بر دارد. به طور کلی تاثیر سرعت بر کرنش کششی زیر لایه آسفالتی در سرعت های پایین چشمگیرتر است. در سرعت های پایین به دلیل نزدیک شدن به حالت استاتیک این تغییرات به وجود می آید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شفابخش، غلامعلی، نادرپور، حسین، و معتمدی، مانا. (1395). مدل سازی پاسخ بهینه روسازی آسفالتی به کمک روش اجزای محدود. مدل سازی در مهندسی، 14(47 )، 33-40. SID. https://sid.ir/paper/173805/fa

    Vancouver: کپی

    شفابخش غلامعلی، نادرپور حسین، معتمدی مانا. مدل سازی پاسخ بهینه روسازی آسفالتی به کمک روش اجزای محدود. مدل سازی در مهندسی[Internet]. 1395؛14(47 ):33-40. Available from: https://sid.ir/paper/173805/fa

    IEEE: کپی

    غلامعلی شفابخش، حسین نادرپور، و مانا معتمدی، “مدل سازی پاسخ بهینه روسازی آسفالتی به کمک روش اجزای محدود،” مدل سازی در مهندسی، vol. 14، no. 47 ، pp. 33–40، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/173805/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button