مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,285
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

943
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر برنامه منتور شیب بر عوامل تنش زا و میزان اعتماد به نفس دانشجویان پرستاری در محیط بالینی سال 95-94

صفحات

 صفحه شروع 67 | صفحه پایان 73

چکیده

 مقدمه: پژوهش حاضر با هدف تعیین تاثیر برنامه منتور شیب بر عوامل تنش زا و اعتماد به نفس دانشجویان پرستاری در محیط بالینی بیمارستان امام سجاد (ع) رامسر انجام گرفت.روش کار: این مطالعه نیمه تجربی است 60 نفر از دانشجویان ترم دوم پرستاری, دانشکده پرستاری مامایی فاطمه زهرا رامسر بطور سرشماری انتخاب و به صورت تصادفی به دوگروه کنترل (30 نفر) وآزمون (30 نفر) تقسیم شدند. در گروه آزمون به ازای هر 4-3 دانشجوی ترم دوم, یک دانشجوی ترم شش پرستاری به عنوان منتور نقش راهنمایی و حمایت را به عهده گرفت. جهت جمع اوری داده ها, از نسخه فارسی فرم بررسی تجربه محیط بالینی (Kack & Kleehammer, 1990) و پرسشنامه اعتماد به نفس (Montalto, 2001) استفاده شد. داده های جمع اوری شده با آزمون های آماری در سطح معنی داری (p<0.05) تجزیه و تحلیل شد.یافته ها: میانگین نمرات عوامل تنش زای محیط بالینی در گروه آزمون بعد از مداخله کاهش (p<0.001) و در گروه کنترل تغییر نیافت (p=0.43). میانگین نمره اعتماد به نفس گروه آزمون نسبت به کنترل افزایش بیشتری یافت. آزمون تی مستقل اختلاف معنی داری, بین تفاضل میانگین نمرات اعتماد به نفس قبل و بعد کارآموزی بین دو گروه نشان داد (p<0.001).نتیجه گیری: پیشنهاد می شود برنامه ریزان آموزش بالینی از شیوه های نوین ومقرون به صرفه به عنوان یک روش آموزشی مکمل در جهت ارتقای آموزش بالینی در برنامه ریزی آموزشی مد نظر قرار دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    نصیری، محبوبه، جهان شاهی، مهری، جنت علی پور، زهرا، نوابی، نسرین، و شمس علی نیا، عباس. (1397). تاثیر برنامه منتور شیب بر عوامل تنش زا و میزان اعتماد به نفس دانشجویان پرستاری در محیط بالینی سال 95-94. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، 11(1 )، 67-73. SID. https://sid.ir/paper/174157/fa

    Vancouver: کپی

    نصیری محبوبه، جهان شاهی مهری، جنت علی پور زهرا، نوابی نسرین، شمس علی نیا عباس. تاثیر برنامه منتور شیب بر عوامل تنش زا و میزان اعتماد به نفس دانشجویان پرستاری در محیط بالینی سال 95-94. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)[Internet]. 1397؛11(1 ):67-73. Available from: https://sid.ir/paper/174157/fa

    IEEE: کپی

    محبوبه نصیری، مهری جهان شاهی، زهرا جنت علی پور، نسرین نوابی، و عباس شمس علی نیا، “تاثیر برنامه منتور شیب بر عوامل تنش زا و میزان اعتماد به نفس دانشجویان پرستاری در محیط بالینی سال 95-94،” راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، vol. 11، no. 1 ، pp. 67–73، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/174157/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button