مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,816
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

872
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل و ارزیابی نقش قسمت های مختلف مغز در نارساخوانی

صفحات

 صفحه شروع 101 | صفحه پایان 105

چکیده

 مقدمه: آیا کالبدشناسی مغز افراد نارساخوان که در مراحل مختلف خواندن مانند رمزگشایی, صحت, روانی خواندن و درک معانی مطلب خوانده شده مشکل دارند با افراد معمولی که در خواندن مشکلی ندارند تفاوتی دارد؟ به بیان دیگر, فرضیه نقص مغز مطرح شده در مورد افراد نارساخوان با توجه به مطالعات و تحقیقات انجام شده در این زمینه تا چه حد قابل قبول است و آیا شواهدی برای پذیرفتن آن به دست آمده است؟ هدف از مطالعه حاضر تحلیل و بررسی نحوه کارکرد مغز کودکان و بزرگسالان نارساخوان بود.نتیجه گیری: پس از مطالعه و بررسی حجم قابل توجهی از مقالات ارایه شده در زمینه علل زیستی نارساخوانی و مخصوصا وضعیت کارکردی مغز این افراد طی فرایند خواندن, وجود تفاوت های کارکردی بین مغز افراد نارساخوان و عادی مشاهده شده است و احتمالا آسیب و بدعملکردی مغزی در افراد نارساخوان وجود دارد. تشخیص به موقع نارساخوانی و ارایه راه های درمانی مناسب در سنین هر چه پایین تر, می تواند کمک قابل توجهی به مغز برای انجام فعالیت های جبرانی به منظور کاهش ضعف کارکردی, در بخش های دارای اختلال کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پورسید، سیدرضا، پورسید، سیدمهدی، و قرایی، سکینه. (1389). تحلیل و ارزیابی نقش قسمت های مختلف مغز در نارساخوانی. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، 3(3)، 101-105. SID. https://sid.ir/paper/174176/fa

    Vancouver: کپی

    پورسید سیدرضا، پورسید سیدمهدی، قرایی سکینه. تحلیل و ارزیابی نقش قسمت های مختلف مغز در نارساخوانی. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)[Internet]. 1389؛3(3):101-105. Available from: https://sid.ir/paper/174176/fa

    IEEE: کپی

    سیدرضا پورسید، سیدمهدی پورسید، و سکینه قرایی، “تحلیل و ارزیابی نقش قسمت های مختلف مغز در نارساخوانی،” راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، vol. 3، no. 3، pp. 101–105، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/174176/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا