مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,127
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

778
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقشه های مفهومی در آموزش پزشکی: بازبینی تحلیلی منابع (ترجمه)

صفحات

 صفحه شروع 113 | صفحه پایان 120

چکیده

 مقدمه: از آن جا که حرفه پزشکی در حال تغییر است, روش های آموزشی دانشجویان پزشکی نیز تغییر می کند. مولفان مختلف تصدیق کرده اند که به استراتژی های تدریس و یادگیری دیگری نیاز است که دانشجویان را قادر به حفظ مقادیر عظیم اطلاعات, یکپارچه سازی مهارت های تفکر انتقادی و حل دامنه مشکلات پیچیده بالینی کند. پژوهش های قبلی نشان داده اند که نقشه های مفهومی ممکن است از جمله چنین استراتژی های تدریس و یادگیری باشند. این مقاله قصد دارد: (الف) تحقیق حاضر را به عنوان یک رویکرد آموزشی بالقوه برای یادگیری دانشجویان پزشکی مورد بازبینی قرار دهد و (ب) پیامدهای آن را برای تدریس و یادگیری دانشجویان پزشکی مطرح کند تا راهنمایی برای تحقیقات آینده باشد.نتیجه گیری: عملکرد نقشه های مفهومی از طریق 4 روش اصلی (الف) ارتقای یادگیری معنی دار, (ب) ارایه منبعی برای یادگیری, (ج) قادرساختن اساتید برای ارایه بازخورد به دانشجویان و (د) اجرای ارزیابی یادگیری و کارآیی اعمال می شود. این بازبینی, ایده هایی را برای گروه اساتید پزشکی در زمینه استفاده از نقشه های مفهومی در تدریس و یادگیری ارایه می دهد. استراتژی هایی مانند پرورش تفکر انتقادی و استدلال بالینی, گنجاندن نقشه کشی مفهومی در یادگیری بر اساس حل مساله و استفاده از نقشه کشی مفهومی در یادگیری جمعی و گروهی شناخته شده است. تحولات جدید در آموزش پزشکی شامل استفاده از نقشه های مفهومی سریالی, استفاده از نقشه های مفهومی به عنوان روشی برای کمک به فراگیران با قابلیت هوشی پایین تر و ترکیب نقشه های مفهومی گروهی با بازخورد ساختاری است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نظام آبادی، محبوبه، و باستین، حامد. (1389). نقشه های مفهومی در آموزش پزشکی: بازبینی تحلیلی منابع (ترجمه). راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، 3(3)، 113-120. SID. https://sid.ir/paper/174177/fa

    Vancouver: کپی

    نظام آبادی محبوبه، باستین حامد. نقشه های مفهومی در آموزش پزشکی: بازبینی تحلیلی منابع (ترجمه). راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)[Internet]. 1389؛3(3):113-120. Available from: https://sid.ir/paper/174177/fa

    IEEE: کپی

    محبوبه نظام آبادی، و حامد باستین، “نقشه های مفهومی در آموزش پزشکی: بازبینی تحلیلی منابع (ترجمه)،” راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، vol. 3، no. 3، pp. 113–120، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/174177/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button