مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,178
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

490
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش درس "جمعیت و تنظیم خانواده" بر آگاهی و نگرش دانشجویان پسر

صفحات

 صفحه شروع 95 | صفحه پایان 101

چکیده

 اهداف: تنظیم خانواده به عنوان راهکاری برای مقابله با افزایش جمعیت از سوی اکثر کشورها پذیرفته شده است. یکی از عوامل موفقیت برنامه های تنظیم خانواده, آموزش اهداف آن به دانشجویان است. این مطالعه به منظور بررسی تاثیر آموزش درس "جمعیت و تنظیم خانواده" بر آگاهی و نگرش دانشجوی ان پسر دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد انجام شد.روش ها. این مطالعه, نیمه تجربی و از نوع قبل و بعد است. روش نمونه گیری غیرتصادفی ساده و در دسترس بود که 200 پسر مشغول به تحصیل در رشته های مختلف در مقاطع کاردانی و کارشناسی انتخاب شدند. داده ها با استفاده از پرسش نامه در دو مرحله جمع آوری شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS 13 و روش های آماری توصیفی و استنباطی از جمله آزمون T و ضریب همبستگی استفاده شد.یافته ها: 3% دانشجویان سابقه انتخاب مجدد این واحد درسی را داشتند. میانگین نمره آگاهی دانشجویان قبل از آموزش 3.12 از 15 امتیاز قسمت آگاهی پرسش نامه بود که بعد از آموزش به 67/9 افزایش یافت (p=0.001).همچنین میانگین نمره نگرش دانشجویان قبل از آموزش 4.75 از 15 امتیاز قسمت نگرش پرسش نامه بود که بعد از آموزش به 8.29 افزایش یافت (p=0.002) .بین سن, وضعیت تاهل, نوع رشته تحصیلی, سابقه انتخاب این درس, سال ورود به دانشگاه, مدرک تحصیلی والدین, مدرک و رشته تحصیلی همسر با آگاهی و نگرش دانشجویان اختلاف معنی داری وجود داشت (p<0.05).نتیجه گیری: ارایه خدمات تنظیم خانواده به واسطه آموزش واحد درسی "جمعیت و تنظیم خانواده" در دانشگاه ها برای ارتقای سطح آگاهی و نگرش دانشجویان و در نتیجه بهبود عملکرد آنان نسبت به تنظیم خانواده موثر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمودی فر، یوسف. (1388). تاثیر آموزش درس "جمعیت و تنظیم خانواده" بر آگاهی و نگرش دانشجویان پسر. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، 2(3)، 95-101. SID. https://sid.ir/paper/174187/fa

    Vancouver: کپی

    محمودی فر یوسف. تاثیر آموزش درس "جمعیت و تنظیم خانواده" بر آگاهی و نگرش دانشجویان پسر. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)[Internet]. 1388؛2(3):95-101. Available from: https://sid.ir/paper/174187/fa

    IEEE: کپی

    یوسف محمودی فر، “تاثیر آموزش درس "جمعیت و تنظیم خانواده" بر آگاهی و نگرش دانشجویان پسر،” راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، vol. 2، no. 3، pp. 95–101، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/174187/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا