مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,026
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

536
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مفهوم پردازی بین المللی کردن برنامه درسی در آموزش عالی؛ ابعاد و روندها

صفحات

 صفحه شروع 137 | صفحه پایان 142

چکیده

 مقدمه: بین المللی کردن برنامه درسی (IOC) مفهومی جدید و در حال تحول است که به طور ویژه از اوایل قرن بیست ویکم در ادبیات برنامه درسی مورد توجه قرار گرفته است. علیرغم اهمیت و جایگاه چنین ایده ای, برداشت ها و تفسیرها از این واژه در بسیاری از ممالک به ویژه ایران توأم با ابهام, سردرگمی و عدم شفافیت است. مقاله حاضر در راستای بررسی این مفهوم در ادبیات برنامه درسی تلاش کرده تا برداشت های مختلف از این واژه و حدود و دامنه آنها را مفهوم پردازی کرده و در این راستا 3 برداشت متفاوت از IOC تحت عنوان بین المللی کردن دروس و رشته های دانشگاهی, بین المللی کردن رشته مطالعات برنامه درسی و بین المللی کردن حرفه برنامه درسی را شناسایی و معنی مؤلفه های آنها را معرفی کند.نتیجه گیری: توجه به توسعه دانش, مهارت و ارزش های بین المللی در برنامه های موجود دانشگاه به منظور افزایش سواد بین المللی دانشجویان ضروری است و اشاعه برنامه های درسی دانشگاهی به فراتر از مرزهای جغرافیایی و تجاری سازی برنامه درسی و محصولات آن لازم به نظر می رسد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دیباواجاری، طلعت. (1388). مفهوم پردازی بین المللی کردن برنامه درسی در آموزش عالی؛ ابعاد و روندها. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، 2(3)، 137-142. SID. https://sid.ir/paper/174188/fa

    Vancouver: کپی

    دیباواجاری طلعت. مفهوم پردازی بین المللی کردن برنامه درسی در آموزش عالی؛ ابعاد و روندها. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)[Internet]. 1388؛2(3):137-142. Available from: https://sid.ir/paper/174188/fa

    IEEE: کپی

    طلعت دیباواجاری، “مفهوم پردازی بین المللی کردن برنامه درسی در آموزش عالی؛ ابعاد و روندها،” راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، vol. 2، no. 3، pp. 137–142، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/174188/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا