مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

925
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

637
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کاربرد گروه های کوچک در آموزش علوم پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 79 | صفحه پایان 83

چکیده

 مقدمه: گروه, تجمع دو نفر یا بیشتر است که کنش و واکنش دارند, از قوانین خاصی پیروی می کنند, به نیازهای یکدیگر علاقمندند و از طریق تفاهم و وحدت عمل درصدند به اهداف مشترک نایل آیند. حل مسأله توسط گروه تحت تاثیر عواملی مانند تعداد اعضای گروه, انسجام گروه, اختلاف موقعیت, شخصیت افراد و محیط فیزیکی قرار می گیرد. در گروه های کوچک تعداد اعضا محدود است, به طوری که هر عضو با دیگر اعضا, ارتباطی رودررو و بدون واسطه داشته و هر کدام از اعضا نقش خاصی در گروه دارند و نقش ها از هم متمایز است. در گروه های کوچک میزان مشارکت و صحبت صریح به مراتب بیشتر از گروه های بزرگتر است. همچنین همکاری گروهی و احساس دوستی بین اعضا بیشتر است و تفکر انتقادی در افراد تقویت می شود. در روش آموزش در گروه های کوچک, فراگیران از نگرش ها, احساسات, عقاید و دلایل رفتار دیگران آگاه می شوند و پس از آن نگرش-های خود و دیگران را نقد و بررسی می کنند و سپس به تغییر و تطبیق نگرش های خود در مسیر تحلیل و ارزشیابی نگرش خود می پردازند.نتیجه گیری: یکی از مهم ترین دلایل استفاده از گروه های کوچک, افزایش مهارت های فراگیران و شکل دادن به نگرش آنها است که این, به خصوص باعث توسعه مهارت های بالینی در کلینیک ها و مراکز بهداشتی درمانی می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نادری، زینب، عبادی، عباس، و مهدی زاده، سودابه. (1388). کاربرد گروه های کوچک در آموزش علوم پزشکی. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، 2(2)، 79-83. SID. https://sid.ir/paper/174194/fa

    Vancouver: کپی

    نادری زینب، عبادی عباس، مهدی زاده سودابه. کاربرد گروه های کوچک در آموزش علوم پزشکی. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)[Internet]. 1388؛2(2):79-83. Available from: https://sid.ir/paper/174194/fa

    IEEE: کپی

    زینب نادری، عباس عبادی، و سودابه مهدی زاده، “کاربرد گروه های کوچک در آموزش علوم پزشکی،” راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، vol. 2، no. 2، pp. 79–83، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/174194/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button