مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

684
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

684
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی روش تلفیقی بسته آموزشی «قانون مداری در حرفه مامایی» و آموزش دانشجو محور در ارتقا کیفیت واحد درسی حقوق و پزشکی قانونی در مامایی

صفحات

 صفحه شروع 508 | صفحه پایان 515

کلیدواژه

چکیده

 زمینه و اهداف: آموزش مسائل قانونی به صورت کاربردی و مناسب در حرفه مامایی به دلیل پوشش گستره وسیعی از خدمات بهداشتی و درمانی این حرفه, جایگاه مهم و خطیری دارد. هدف از پژوهش حاضر ارائه و تلفیق روش آموزش دانشجومحور مشارکتی و ارائه بسته آموزشی در راستای ارتقای کیفیت واحد درسی حقوق و پزشکی قانونی در مامایی است.روش بررسی: پژوهش حاضر مطالعه مداخله ای است و جامعه پژوهش را دانشجویان مامایی کارشناسی مامایی تشکیل می دهند که در مجموع نود نفر بودند. جمع آوری اطلاعات با سه پرسش نامه محقق ساخته « ارزیابی واحد حقوق و پزشکی قانونی در مامایی, میزان آگاهی دانشجویان درباره مباحث پزشکی قانونی در مامایی و رضایت دانشجویان از نحوه برگزاری کارگاه ها» انجام شد. به منظور توصیف داده ها از نرم افزار SPSS ویرایش 20 و روش های آماری توصیفی, آزمون t وابسته و ویلکاکسون استفاده شد.یافته ها: بر اساس نتایج پژوهش, میانگین نمره آگاهی دانشجویان در زمینه مباحث قانون در مامایی پس از برگزاری کارگاه (14.05 از 18) در مقایسه با پیش از برگزاری کارگاه (8.4 از 18) به طور معناداری افزایش یافته بود (p<0.005). در رابطه با بسته آموزشی مذکور حدود 80 درصد از دانشجویان محتوای بسته آموزشی را مناسب دانسته و ابراز داشته اند که این بسته می تواند به عنوان منبع کمک آموزشی در دسترس, به ارتقای فعالیت های قانونمند آن ها کمک کند.نتیجه گیری: استفاده از روش آموزشی تلفیقی برگزاری کارگاه آموزشی دانشجومحور مشارکتی و ارائه بسته آموزشی تکمیلی به عنوان روش های نوین آموزش پزشکی می تواند در ارتقای کیفیت آموزش واحد حقوق و پزشکی قانونی در حرفه مامایی نقش مهمی داشته باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    اسدی، لیلا، دافعی، مریم، مجاهد، شهناز، و محمدی، مریم. (1396). اثربخشی روش تلفیقی بسته آموزشی «قانون مداری در حرفه مامایی» و آموزش دانشجو محور در ارتقا کیفیت واحد درسی حقوق و پزشکی قانونی در مامایی. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، 10(6 )، 508-515. SID. https://sid.ir/paper/174203/fa

    Vancouver: کپی

    اسدی لیلا، دافعی مریم، مجاهد شهناز، محمدی مریم. اثربخشی روش تلفیقی بسته آموزشی «قانون مداری در حرفه مامایی» و آموزش دانشجو محور در ارتقا کیفیت واحد درسی حقوق و پزشکی قانونی در مامایی. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)[Internet]. 1396؛10(6 ):508-515. Available from: https://sid.ir/paper/174203/fa

    IEEE: کپی

    لیلا اسدی، مریم دافعی، شهناز مجاهد، و مریم محمدی، “اثربخشی روش تلفیقی بسته آموزشی «قانون مداری در حرفه مامایی» و آموزش دانشجو محور در ارتقا کیفیت واحد درسی حقوق و پزشکی قانونی در مامایی،” راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، vol. 10، no. 6 ، pp. 508–515، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/174203/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button