مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

13,702
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

5,788
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش فراشناخت در فرآیند یادگیری

صفحات

 صفحه شروع 143 | صفحه پایان 148

چکیده

 مقدمه: رابطه مفهوم فراشناخت, به عنوان مفهومی متداول در تعلیم و تربیت با فرآیند یادگیری انکارناپذیر است. محققان و متخصصان تعلیم و تربیت به طور گسترده به نوع و سطح دانش مورد نیاز فراگیران علاقمندند و این مستلزم تاکید نظام های آموزشی بر آموزش های فراشناختی و یادگیری «چگونه یادگرفتن است» تا فراگیران بتوانند در برخورد با مسایل گوناگون به طور مستقل بیندیشند. فراشناخت به استعداد درک و کنترل مطلب مورد یادگیری گفته می شود و نقش بسیار مهمی در بهبود و گسترش عملکردهای شناختی دارد و می تواند مهارت های یادگیری فراگیران را توسعه بخشد. فراشناخت, نقشی اساسی در یادگیری موفقیت آمیز ایفا می کند و هر چه توانایی های شناختی فراگیر بالاتر باشد, فرآیند یادگیری موفقیت آمیزتر خواهد بود. به عبارتی فراگیر باید در یادگیری خود نقش فعالی ایفا کند و یاد بگیرد که یادگیری خود را ارزیابی کند و اگر راهبردهای یادگیری اش موفق نبود, از راهبردهای جدید استفاده کند.نتیجه گیری: آموزش مهارت های فراشناختی به فراگیران, در افزایش یادگیری و یادداری دروس تاثیر قابل توجهی دارد؛ لذا مدرسان باید در آموزش این مهارت ها به فراگیران بکوشند تا از این طریق آنان را به یادگیرندگان فعال مبدل سازند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صادقی، زینب، و محتشمی، رضا. (1389). نقش فراشناخت در فرآیند یادگیری. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، 3(4 (مسلسل 10))، 143-148. SID. https://sid.ir/paper/174226/fa

    Vancouver: کپی

    صادقی زینب، محتشمی رضا. نقش فراشناخت در فرآیند یادگیری. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)[Internet]. 1389؛3(4 (مسلسل 10)):143-148. Available from: https://sid.ir/paper/174226/fa

    IEEE: کپی

    زینب صادقی، و رضا محتشمی، “نقش فراشناخت در فرآیند یادگیری،” راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، vol. 3، no. 4 (مسلسل 10)، pp. 143–148، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/174226/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button