مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,760
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

714
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

8

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه وضعیت آموزش بالینی از دیدگاه مربیان و دانشجویان پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 179 | صفحه پایان 182

چکیده

 اهداف: پرستاری, حرفه ای کاربردی است و آموزش بالینی اساس برنامه آموزش را تشکیل می دهد. آموزش بالینی به لحاظ اهمیت قلب آموزش حرفه ای شناخته می شود. این پژوهش به منظور تعیین وضعیت آموزش بالینی از دیدگاه مربیان و دانشجویان پرستاری انجام شد.روش ها: این پژوهش توصیفی - مقطعی در یکی از دانشگاه های علوم پزشکی تهران در سال 1387 انجام شد. مطالعه به روش سرشماری با گروه نمونه ای شامل 59 دانشجوی پرستاری و 21 مربی پرستاری به انجام رسید. داده ها به وسیله پرسش نامه 6 قسمتی شامل اطلاعات دموگرافیک و 5 حیطه مرتبط با وضعیت آموزش بالینی (اهداف و برنامه آموزشی, برخورد مربی با دانشجو در محیط بالین, محیط آموزشی و نظارت و ارزشیابی) جمع آوری شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آزمون های آماری T مستقل,ANOVA  و من - ویتنی انجام شد.یافته ها: %52.9 واحدهای پژوهش وضعیت آموزش بالینی را در حد خوب و %45.7 در حد متوسط و %1.4 در حد ضعیف ارزیابی نمودند. به نظر %55.1 دانشجویان, وضعیت آموزش بالینی در حد متوسط, از نظر %42.58 در حد خوب و از نظر %2.04 در حد ضعیف بود. در مقابل, %76.19 مربیان این وضعیت را در حد خوب و %23.81 در حد متوسط ارزیابی نمودند. آزمون آماری من - ویتنی تفاوت دیدگاه دو گروه را معنی دار نشان داد (p<0.01). بین دیدگاه دانشجویان و مربیان در خصوص وضعیت آموزش بالینی در حیطه های اهداف و برنامه آموزش, مربی و نظارت و ارزشیابی تفاوت معنی داری وجود داشت (p<0.05).نتیجه گیری: بین دیدگاه مربیان و دانشجویان در زمینه وضعیت آموزش بالینی پرستاری تفاوت وجود دارد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سیاوش وهابی، یداله، عبادی، عباس، رحمانی، رمضان، تولایی، سیدعباس، خاتونی، علیرضا، تدریسی، سیدداوود، طیبی، علی، خاقانی زاده، مرتضی، و حیدرانلو، اسماعیل. (1389). مقایسه وضعیت آموزش بالینی از دیدگاه مربیان و دانشجویان پرستاری. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، 3(4 (مسلسل 10))، 179-182. SID. https://sid.ir/paper/174229/fa

    Vancouver: کپی

    سیاوش وهابی یداله، عبادی عباس، رحمانی رمضان، تولایی سیدعباس، خاتونی علیرضا، تدریسی سیدداوود، طیبی علی، خاقانی زاده مرتضی، حیدرانلو اسماعیل. مقایسه وضعیت آموزش بالینی از دیدگاه مربیان و دانشجویان پرستاری. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)[Internet]. 1389؛3(4 (مسلسل 10)):179-182. Available from: https://sid.ir/paper/174229/fa

    IEEE: کپی

    یداله سیاوش وهابی، عباس عبادی، رمضان رحمانی، سیدعباس تولایی، علیرضا خاتونی، سیدداوود تدریسی، علی طیبی، مرتضی خاقانی زاده، و اسماعیل حیدرانلو، “مقایسه وضعیت آموزش بالینی از دیدگاه مربیان و دانشجویان پرستاری،” راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، vol. 3، no. 4 (مسلسل 10)، pp. 179–182، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/174229/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button