مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,827
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,138
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کاربرد دیدگاه پدیدارشناسی ون منن در مطالعات برنامه درسی

صفحات

 صفحه شروع 137 | صفحه پایان 141

چکیده

 مقدمه: مطالعات پدیدارشناسی عموما با ادراک یا مفاهیم, نگرش و عقاید, احساسات و عواطف افراد سروکار دارد. در این رویکرد, با استفاده از مصاحبه یا محصولات فرهنگی و یا آنچه نویسنده طراحی می کند (مانند فیلم, عکس و ...), می توان تجارب افراد از پدیده های ویژه را استخراج کرد. این مقاله به بررسی کاربرد دیدگاه پدیدارشناختی ون منن در مطالعات برنامه درسی پرداخته است. هدف این مقاله بررسی و توصیف دیدگاه پدیدارشناختی ون منن در زمینه برداشت ها از برنامه درسی, میزان اهمیت دادن آن به معلم, اهمیت تدریس و انتخاب محتوی و مواد درسی بود.نتیجه گیری: زیست جهان شخصی هر فرد می تواند در معرفت عمومی تجربه های روزمره شناخته شود؛ این تایید, راهی برای ملاحظه توصیف های مربوط به زیست جهان دیگران می گشاید. البته مطالعات ناظر بر این است که گزارش های دانش آموزان از زیست جهان شان بسیار متغیر و خلاصه تر از آن است که الگوی کلی و روشن از آن پدیدار شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    برقی، عیسی. (1389). کاربرد دیدگاه پدیدارشناسی ون ‌منن در مطالعات برنامه درسی. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، 3(4 (مسلسل 10))، 137-141. SID. https://sid.ir/paper/174231/fa

    Vancouver: کپی

    برقی عیسی. کاربرد دیدگاه پدیدارشناسی ون ‌منن در مطالعات برنامه درسی. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)[Internet]. 1389؛3(4 (مسلسل 10)):137-141. Available from: https://sid.ir/paper/174231/fa

    IEEE: کپی

    عیسی برقی، “کاربرد دیدگاه پدیدارشناسی ون ‌منن در مطالعات برنامه درسی،” راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، vol. 3، no. 4 (مسلسل 10)، pp. 137–141، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/174231/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button