مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

8,712
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,734
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آموزش به شیوه چندرسانه ای

صفحات

 صفحه شروع 173 | صفحه پایان 176

چکیده

 مقدمه: امروزه آموزش به عنوان رکن اساسی در انتقال مفاهیم به فراگیران روش های گوناگونی پیدا کرده و گسترش روزافزون دسترسی به سخت افزارها و نرم افزارهای مناسب برای آموزش به شیوه چندرسانه ای, افق جدیدی را پیش روی دانشگاه ها و مراکز آموزشی نهاده است. به نظر می رسد که استفاده از این امکانات برای آموزش, به تحقق برخی از آرمان هایی که به عنوان ملاک های کیفیت آموزش از آن نامبرده می شود کمک می کند.هرچند برخی از دانشگاه ها و مراکز آموزشی, در سال های اخیر نسبت به استفاده از آموزش به شیوه چندرسانه ای اقدام نموده اند, اما هنوز شواهد زیاد در مورد نتایج ارزشیابی برنامه منتشر نشده است. آموزش از راه دور توسط شیوه های چندرسانه ای, توانسته است نیاز کاربران و فراگیران را در هر مکان و زمانی فراهم آورد, بی آن که حتی نیاز به استاد درس مربوطه باشد. با این حال, روش آموزش چندرسانه ای محدودیت هایی نیز دارد که از آن جمله می توان به محدود شدن روابط اجتماعی فراگیران اشاره کرد. همچنین جایگزینی ارتباط غیرمستقیم به جای ارتباط چهره به چهره ممکن است به کاهش تجارب فراگیران بیانجامد.نتیجه گیری: با توجه به مزایای عمومی آموزش چندرسانه ای و قابلیت های ویژه آن در آموزش پزشکی و پیراپزشکی, به نظر می رسد که ادغام آن در برنامه های جاری آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی به طوری که آموزش متداول به شکل تلفیقی از آموزش سنتی و آموزش از راه دور به شیوه چندرسانه ای ارایه شود, اجتناب ناپذیر و مفید است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عسگری، علی، و خاقانی زاده، مرتضی. (1388). آموزش به شیوه چندرسانه ای. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، 2(4)، 173-176. SID. https://sid.ir/paper/174272/fa

    Vancouver: کپی

    عسگری علی، خاقانی زاده مرتضی. آموزش به شیوه چندرسانه ای. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)[Internet]. 1388؛2(4):173-176. Available from: https://sid.ir/paper/174272/fa

    IEEE: کپی

    علی عسگری، و مرتضی خاقانی زاده، “آموزش به شیوه چندرسانه ای،” راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، vol. 2، no. 4، pp. 173–176، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/174272/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button