مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

5,151
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,092
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آموزش مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش عالی

صفحات

 صفحه شروع 167 | صفحه پایان 171

چکیده

 مقدمه: فرآیند آموزش عالی در هر جامعه از اهمیت زیادی برخوردار است. دانشگاه های عصر حاضر با دگرگونی عمده ای مواجه هستند. کمبود بودجه, افزایش شمار دانشجو, تغییر جمعیت دانشجویی, نیازهای آموزشی متنوع و جدید اجتماع به تغییرات سازمانی نیاز دارد, تغییراتی که با نیازهای جدید هماهنگ باشند. با آموزش مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا), امکان "یادگیری بدون محدودیت زمانی و مکانی" متناسب با نیازهای دانشجو فراهم می شود. استفاده از فاوا نماد دوره جدیدی از آموزش است. فاوا, الگوی فکری آموزش را دگرگون, مدل های موجود آموزشی را غنی تر و شیوه های آموزشی جدیدی را نیز ایجاد می کند. این مدل ها ویژگی های آموزش مبتنی بر فناوری را به اشتراک می گذارند و شیوه های جدید آموزش و یادگیری را پیشنهاد می کنند که در آنها, یادگیرنده نقش فعالی داشته و بر یادگیری خودراهبر, مستقل, انعطاف پذیر و تعامل کننده تاکید دارد.نتیجه گیری: استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات, نماد دوره جدیدی از آموزش است. فناوری اطلاعات و ارتباطات, الگوی فکری آموزش را دگرگون و مدل های موجود آموزشی را غنی تر کرده و شیوه های جدیدی نیز ایجاد می کند. این مدل ها ویژگی های آموزش مبتنی بر فناوری را به اشتراک می گذارند و شیوه های جدید آموزش و یادگیری را پیشنهاد می کنند که در آن, یادگیرنده نقش فعالی داشته و بریادگیری خودراهبر, مستقل, انعطاف پذیر و تعامل کننده تاکید دارد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فرج الهی، مهران، و ظریف صنایعی، ناهید. (1388). آموزش مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش عالی. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، 2(4)، 167-171. SID. https://sid.ir/paper/174276/fa

    Vancouver: کپی

    فرج الهی مهران، ظریف صنایعی ناهید. آموزش مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش عالی. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)[Internet]. 1388؛2(4):167-171. Available from: https://sid.ir/paper/174276/fa

    IEEE: کپی

    مهران فرج الهی، و ناهید ظریف صنایعی، “آموزش مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش عالی،” راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، vol. 2، no. 4، pp. 167–171، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/174276/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button