مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,093
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

717
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مهارت تفکر انتقادی دانشجویان فنی- مهندسی و علوم انسانی

صفحات

 صفحه شروع 19 | صفحه پایان 23

چکیده

 اهداف: هدف غایی نظام تعلیم و تربیت, پرورش انسان هایی متفکر و تفکر انتقادی, یکی از شاخص ترین انواع تفکر است. هدف این مطالعه بررسی و مقایسه مهارت های تفکر انتقادی دانشجویان دانشکده های فنی- مهندسی و علوم انسانی دانشگاه شیراز در سال 1387 بود. روش ها. این پژوهش از نوع توصیفی است و با روش نمونه گیری طبقه ای تصادفی روی 200 نفر از اعضای جامعه مورد نظر انجام شد. ابزار این پژوهش آزمون فرم "ب" مهارت های تفکر انتقادی کالیفرنیا بود. روش تجزیه و تحلیل داده ها شامل دو بخش توصیفی و استنباطی بود و در بخش آمار استنباطی از روش تحلیل واریانس یک طرفه استفاده شد.یافته ها: میانگین مهارت ارزشیابی در گروه فنی- مهندسی 22.88 و در گروه علوم انسانی 20.13 به دست آمد. میانگین مهارت تحلیل, در گروه فنی- مهندسی 30.73 و در گروه علوم انسانی 24.49 بود و مهارت استنباط, در گروه فنی, مهندسی 25.71 و در گروه علوم انسانی 21.39 به دست آمد.نتیجه گیری: مهارت های تفکر انتقادی در کل در هر دو گروه مورد مطالعه پایین, اما در دانشجویان فنی, مهندسی از علوم انسانی بیشتر است. علیرغم تفاوت هایی که وجود دارد, به کارگیری الگوها و روش های آموزشی متناسب با موضوعات درسی برای پرورش این مهارت ها پیشنهاد می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آنجفی، فرشته، زراعت، زهرا، سلطان محمدی، زهره، قاب چی پور، کوثر، و کهن، فهیمه. (1388). مهارت تفکر انتقادی دانشجویان فنی- مهندسی و علوم انسانی. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، 2(1)، 19-23. SID. https://sid.ir/paper/174298/fa

    Vancouver: کپی

    آنجفی فرشته، زراعت زهرا، سلطان محمدی زهره، قاب چی پور کوثر، کهن فهیمه. مهارت تفکر انتقادی دانشجویان فنی- مهندسی و علوم انسانی. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)[Internet]. 1388؛2(1):19-23. Available from: https://sid.ir/paper/174298/fa

    IEEE: کپی

    فرشته آنجفی، زهرا زراعت، زهره سلطان محمدی، کوثر قاب چی پور، و فهیمه کهن، “مهارت تفکر انتقادی دانشجویان فنی- مهندسی و علوم انسانی،” راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، vol. 2، no. 1، pp. 19–23، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/174298/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا