مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,927
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,292
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

8

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه بین جایگاه مهار، کمال گرایی و خودکارآمدی با اضطراب امتحان و عملکرد تحصیلی در دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 35 | صفحه پایان 52

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه بین جایگاه مهار, کمال گرایی و خودکارآمدی با اضطراب امتحان و عملکرد تحصیلی در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اهواز بود. نمونه تحقیق شامل 340 دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی اهواز در سال تحصیلی 89-1388 بود که به روش نمونه گیری طبقه ای از بین دانشکده های مختلف انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده جهت جمع آوری داده ها شامل پرسشنامه کمال گرایی, پرسشنامه جایگاه مهار, مقیاس خودکارآمدی, مقیاس اضطراب امتحان و معدل نمرات درسی به عنوان شاخص عملکرد تحصیلی بود. این تحقیق از نوع همبستگی بوده و برای تجزیه و تحلیل داده ها از همبستگی متعارف و رگرسیون چندگانه استفاده گردید. نتایج آزمون فرضیه ها نشان داد که بین مجموعه متغیرهای پیش بین و مجموعه متغیرهای ملاک همبستگی کانونی برابر با 0.66 وجود دارد. همچنین نتایج نشان داد که صرفا اضطراب امتحان و نه عملکرد تحصیلی به وسیله کمال گرایی, جایگاه مهار «درونی» و خودکارآمدی قابل پیش بینی هستند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

بختیارپور، سعید، حافظی، فریبا، و بهزادی شینی، فاطمه. (1388). رابطه بین جایگاه مهار, کمال گرایی و خودکارآمدی با اضطراب امتحان و عملکرد تحصیلی در دانشجویان. یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی)، 5(13)، 35-52. SID. https://sid.ir/paper/174990/fa

Vancouver: کپی

بختیارپور سعید، حافظی فریبا، بهزادی شینی فاطمه. رابطه بین جایگاه مهار, کمال گرایی و خودکارآمدی با اضطراب امتحان و عملکرد تحصیلی در دانشجویان. یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی)[Internet]. 1388؛5(13):35-52. Available from: https://sid.ir/paper/174990/fa

IEEE: کپی

سعید بختیارپور، فریبا حافظی، و فاطمه بهزادی شینی، “رابطه بین جایگاه مهار, کمال گرایی و خودکارآمدی با اضطراب امتحان و عملکرد تحصیلی در دانشجویان،” یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی)، vol. 5، no. 13، pp. 35–52، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/174990/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button