مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,718
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,398
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری بر عملکرد تحصیلی و یادگیری خودتنظیم دانش آموزان دختر دوره پیش دانشگاهی شهر اهواز

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 22

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیم بر عملکرد تحصیلی و یادگیری خودتنظیم در بین دانش آموزان دختر پیش دانشگاهی شهر اهواز بود. نمونه آماری شامل 60 دانش آموز دختر با عملکرد تحصیلی پایین بود که به روش تصادفی خوشه ای چندمرحله ای انتخاب و بر مبنای پرسشنامه یادگیری خودتنظیم به دو گروه 30 نفری آزمایش و کنترل تقسیم شدند. به گروه آزمایش طی 10 جلسه 90 دقیقه ای تکنیک های یادگیری خودتنظیم, شامل خود ارزیابی, هدف گذاری و برنامه ریزی, سازمان دهی اطلاعات, خودپیامدی, ساخت دهی محیط, مرور مطالب و تطبیق مطالب جدید با اطلاعات ذخیره شده در حافظه آموزش داده شد, سپس مجددا بعد از گذشت یک ماه آزمون پیگیری از دو گروه به عمل آمد. نتایج تحلیل کوواریانس تک متغیری (انکوا) در سطح معنادار p<0.05 نشان داد که بین گروه آزمایش و گروه کنترل از نظر سطح عملکرد تحصیلی و یادگیری خودتنظیم تفاوت معنی داری وجود دارد و این تفاوت تا مرحله آزمون پی گیری پابرجا ماند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

اشعری، نرگس، شفیع آبادی، عبداله، و سودانی، منصور. (1388). بررسی اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری بر عملکرد تحصیلی و یادگیری خودتنظیم دانش آموزان دختر دوره پیش دانشگاهی شهر اهواز. یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی)، 5(13)، 7-22. SID. https://sid.ir/paper/174993/fa

Vancouver: کپی

اشعری نرگس، شفیع آبادی عبداله، سودانی منصور. بررسی اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری بر عملکرد تحصیلی و یادگیری خودتنظیم دانش آموزان دختر دوره پیش دانشگاهی شهر اهواز. یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی)[Internet]. 1388؛5(13):7-22. Available from: https://sid.ir/paper/174993/fa

IEEE: کپی

نرگس اشعری، عبداله شفیع آبادی، و منصور سودانی، “بررسی اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری بر عملکرد تحصیلی و یادگیری خودتنظیم دانش آموزان دختر دوره پیش دانشگاهی شهر اهواز،” یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی)، vol. 5، no. 13، pp. 7–22، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/174993/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button