مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,139
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,120
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش های فراشناختی بر عملکرد تحصیلی درس ریاضی دانش آموزان مقطع راهنمایی

صفحات

 صفحه شروع 67 | صفحه پایان 79

چکیده

 هدف این پژوهش بررسی تاثیر آموزش های فراشناختی بر عملکرد تحصیلی درس ریاضی دانش آموزان مقطع راهنمایی بود. به همین منظور 95 دانش آموز (46 دختر و 49 پسر) پایه دوم راهنمایی منطقه سردشت دزفول به روش تصادفی خوشه ای چند مرحله ای انتخاب و در دو گروه دختر و پسر آزمایش و کنترل (مجموعا 4 گروه) قرار گرفتند. در ابتدا, جهت پیش آزمون, نمرات ریاضی دانش آموزان توسط یک آزمون معلم ساخته ارزیابی گردید. سپس به مدت 12 هفته دو گروه آزمایشی دختر و پسر آموزش فراشناختی دریافت کرده, اما دو گروه کنترل دختر و پسر مطابق روش سنتی آموزش دیدند. در پایان آزمون معلم ساخته ای جهت پس آزمون تهیه شده و به طور یکسان از دو گروه دختر و پسر (آزمایش و کنترل) به عمل آمد. نمرات به دست آمده از پیش آزمون و پس آزمون, با استفاده از آزمون تحلیل واریانس دو راهه بین گروهی, مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. از بررسی های انجام شده می توان چنین نتیجه گرفت که آموزش های فراشناختی در بهبود عملکرد تحصیلی درس ریاضی دانش آموزان دختر و پسر مقطع راهنمایی, موثر بوده است. از طرفی یافته ها بیانگر عدم تاثیر عامل جنسیت در عملکرد تحصیلی درس ریاضی دانش آموزان مقطع راهنمایی بود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

سراج خرمی، ناصر، برومندنسب، مسعود، یگانه دوست، عصمت، و رشتی، سارا. (1388). تاثیر آموزش ‌های فراشناختی بر عملکرد تحصیلی درس ریاضی دانش‌ آموزان مقطع راهنمایی. یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی)، 5(13)، 67-79. SID. https://sid.ir/paper/174996/fa

Vancouver: کپی

سراج خرمی ناصر، برومندنسب مسعود، یگانه دوست عصمت، رشتی سارا. تاثیر آموزش ‌های فراشناختی بر عملکرد تحصیلی درس ریاضی دانش‌ آموزان مقطع راهنمایی. یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی)[Internet]. 1388؛5(13):67-79. Available from: https://sid.ir/paper/174996/fa

IEEE: کپی

ناصر سراج خرمی، مسعود برومندنسب، عصمت یگانه دوست، و سارا رشتی، “تاثیر آموزش ‌های فراشناختی بر عملکرد تحصیلی درس ریاضی دانش‌ آموزان مقطع راهنمایی،” یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی)، vol. 5، no. 13، pp. 67–79، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/174996/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button