مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

7,227
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

5,578
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه حمایت اجتماعی ادراک شده با خودکارآمدی در دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 31 | صفحه پایان 39

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه حمایت اجتماعی ادراک شده با خودکارآمدی انجام گرفته است. پژوهش حاضر از نوع توصیفی, همبستگی است. جامعه آماری پژوهش حاضر دانش آموزان مقطع متوسطه شهر اراک بود که 430 دانش آموز دختر و پسر بود به عنوان نمونه پژوهش به روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند. به منظور جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه حمایت اجتماعی ادراک شده زیمت و همکاران و پرسشنامه خودکارآمدی شرر و همکاران استفاده گردید. جهت تجزیه و تحلیل داده ها ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون گام به گام محاسبه شد. نتایج نشان داد که بین حمایت اجتماعی ادراک شده و خودکارآمدی ارتباط معنی داری وجود دارد. نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که حمایت ادراک شده از سوی خانواده پیش بینی کننده خودکارآمدی است. با توجه به ارتباط منابع گوناگون حمایت اجتماعی ادراک شده با خودکارآمدی در نوجوانان, تنظیم و تدوین برنامه های آموزشی مناسب در راستای افزایش حمایت و ارتقای خودکارآمدی در حوزه خانواده و مدرسه مفید و موثر است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

تمنائی فر، محمدرضا، لیث، حکیمه، و منصوری نیک، اعظم. (1392). رابطه حمایت اجتماعی ادراک شده با خودکارآمدی در دانش آموزان. یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی)، 8(28)، 31-39. SID. https://sid.ir/paper/175003/fa

Vancouver: کپی

تمنائی فر محمدرضا، لیث حکیمه، منصوری نیک اعظم. رابطه حمایت اجتماعی ادراک شده با خودکارآمدی در دانش آموزان. یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی)[Internet]. 1392؛8(28):31-39. Available from: https://sid.ir/paper/175003/fa

IEEE: کپی

محمدرضا تمنائی فر، حکیمه لیث، و اعظم منصوری نیک، “رابطه حمایت اجتماعی ادراک شده با خودکارآمدی در دانش آموزان،” یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی)، vol. 8، no. 28، pp. 31–39، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/175003/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button