مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,662
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,061
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه سازگاری و عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر شاخه نظری بر اساس اولویتهای پنجگانه تعیین شده طبق برنامه هدایت تحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 18 | صفحه پایان 29

چکیده

 هدف از این تحقیق مقایسه سازگاری فردی – اجتماعی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر سال سوم نظام جدید متوسطه هدایت شده به اولویتهای پنجگانه طبق برنامه هدایت تحصیلی بوده است. جامعه آماری این تحقیق, دانش آموزان سال سوم نظام جدید رشته های ریاضی – فیزیک, علوم تجربی و علوم انسانی مدارس دولتی روزانه شهرستان اهواز بودند که در سال 1382-1381 به تحصیل اشتغال داشتند. از این جامعه تعداد 600 نفر به عنوان نمونه و با استفاده از روش تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. حجم نمونه برای رشته ریاضی – فیزیک 200 نفر, رشته علوم تجربی 200 نفر بود. برای سازگاری فردی – اجتماعی از آزمون شخصیتی کالیفرنیا (CTP) استفاده شد. عملکرد تحصیلی دانش آموزان بر اساس معدل آنان در نظر گرفته شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش آماری تحلیل واریانس یک راهه و آزمون پیگیری تو کی استفاده شد. بر اساس یافته های به دست آمده بین سازگاری فردی – اجتماعی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان رشته ریاضی – فیزیک هدایت شده به اولویت های پنجگانه تفاوت معنی داری وجود دارد. در خصوص رشته علوم انسانی نتایج به دست آمده همانند رشته ریاضی – فیزیک بود. اما دانش آموزان رشته علوم تجربی هدایت شده به اولویت های پنجگانه از لحاظ سازگاری فردی – اجتماعی, با هم تفاوتی نداشتند ولی از لحاظ عملکرد تحصیلی تفاوت معنی داری بین آنها به دست آمد .

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

اصفهانی اصل، مریم، و عطاری، یوسفعلی. (1387). مقایسه سازگاری و عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر شاخه نظری بر اساس اولویتهای پنجگانه تعیین شده طبق برنامه هدایت تحصیلی. یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی)، 2(6)، 18-29. SID. https://sid.ir/paper/175010/fa

Vancouver: کپی

اصفهانی اصل مریم، عطاری یوسفعلی. مقایسه سازگاری و عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر شاخه نظری بر اساس اولویتهای پنجگانه تعیین شده طبق برنامه هدایت تحصیلی. یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی)[Internet]. 1387؛2(6):18-29. Available from: https://sid.ir/paper/175010/fa

IEEE: کپی

مریم اصفهانی اصل، و یوسفعلی عطاری، “مقایسه سازگاری و عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر شاخه نظری بر اساس اولویتهای پنجگانه تعیین شده طبق برنامه هدایت تحصیلی،” یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی)، vol. 2، no. 6، pp. 18–29، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/175010/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button