مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,530
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,584
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر بخشی آموزش کارکردهای اجرایی، بر بهبود عملکرد تحصیلی دانش آموزان با ناتوانی یادگیری ریاضی

صفحات

 صفحه شروع 63 | صفحه پایان 77

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش کارکردهای اجرایی (آموزش حافظه فعال, آموزش برنامه ریزی, آموزش فراشناخت) بر بهبود عملکرد تحصیلی دانش آموزان, با ناتوانی یادگیری ریاضی انجام گرفته است. جامعه آماری پژوهش شامل دانش آموزان دختر پایه سوم ابتدایی با ناتوانی یادگیری ریاضی شهر اصفهان در سال تحصیلی  89- 88 بود. به منظور انجام این پژوهش, 40 نفر کودک با ناتوانی یادگیری ریاضی, به شیوه نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای, انتخاب وبا روش تصادفی, به گروههای آزمایشی و کنترل گمارده شدند (سه گروه 10 نفری آزمایش و یک گروه 10 نفری کنترل). روش پژوهش, آزمایشی بود. مداخلات مربوط به آموزش کارکردهای اجرایی (آموزش حافظه فعال, آموزش برنامه ریزی و آموزش فراشناخت) بر روی گروههای آزمایش انجام گرفت. ابزارهای مورد استفاده عبارت از آزمون: عصب - روان شناختی نپسی (NEPSY), مقیاس هوش کودکان وکسلر, آزمون ایران کی مت و آزمون عملکرد تحصیلی ریاضی بوده است. داده های بدست آمده با روش آماری تحلیل کواریانس, مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد, که آموزش کارکردهای اجرایی بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان با ناتوانی یادگیری موثر می باشد (.(P<0.001 52.33

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

خدامی، نغمه، عابدی، احمد، و آتش پور، سیدحمید. (1389). اثر بخشی آموزش کارکردهای اجرایی, بر بهبود عملکرد تحصیلی دانش آموزان با ناتوانی یادگیری ریاضی. یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی)، 5(17)، 63-77. SID. https://sid.ir/paper/175013/fa

Vancouver: کپی

خدامی نغمه، عابدی احمد، آتش پور سیدحمید. اثر بخشی آموزش کارکردهای اجرایی, بر بهبود عملکرد تحصیلی دانش آموزان با ناتوانی یادگیری ریاضی. یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی)[Internet]. 1389؛5(17):63-77. Available from: https://sid.ir/paper/175013/fa

IEEE: کپی

نغمه خدامی، احمد عابدی، و سیدحمید آتش پور، “اثر بخشی آموزش کارکردهای اجرایی, بر بهبود عملکرد تحصیلی دانش آموزان با ناتوانی یادگیری ریاضی،” یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی)، vol. 5، no. 17، pp. 63–77، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/175013/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button