مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,231
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

964
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثربخشی آموزش هوش هیجانی بر استفاده از روش های رویارویی با استرس در بین دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهر اهواز

صفحات

 صفحه شروع 95 | صفحه پایان 109

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش هوش هیجانی به شیوه گروهی بر استفاده از روش های رویارویی با استرس در بین دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهر اهواز بوده است. جامعه آماری در این پژوهش همه دانش آموزان دختر دبیرستانی شهر اهواز بوده و نمونه تحقیق شامل 120 نفر از دانش آموزانی بودند که به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای, 60 نفر از آنان گزینش شده و در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند. ابزار بکار گرفته در این پژوهش پرسشنامه استرس نوجوانان و طرح پژوهش از نوع پیش آزمون - پس آزمون با گروه گواه بوده است. پس از گزینش تصادفی گروه های آزمایش و گواه, در آغاز برای هر دو گروه, پیش آزمون اجرا و سپس, مداخله آزمایشی (آموزش هوش هیجانی) به عنوان متغیر مستقل در 9 جلسه که هر جلسه 90 دقیقه به طول انجامیده, روی گروه آزمایش اجرا گردید و پس از پایان برنامه آموزشی, از هر دو گروه پس آزمون گرفته شد, سپس داده ها با روش تحلیل کواریانس چند متغیری (مانکوا), ضریب همبستگی پیرسون و روش های آلفای کرونباخ و تنصیف جهت محاسبه ضرایب پایایی ابزار سنجش, مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج این پژوهش نشان داد که آموزش هوش هیجانی بر استفاده از روش های رویارویی با استرس در بین دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهر اهواز موثر است. ضمنا سطح معنی داری p<0.0001 در نظر گرفته شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    هویزاوی، زهره، و عنایتی، میرصلاح الدین. (1389). بررسی اثربخشی آموزش هوش هیجانی بر استفاده از روش های رویارویی با استرس در بین دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهر اهواز. یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی)، 5(14)، 95-109. SID. https://sid.ir/paper/175023/fa

    Vancouver: کپی

    هویزاوی زهره، عنایتی میرصلاح الدین. بررسی اثربخشی آموزش هوش هیجانی بر استفاده از روش های رویارویی با استرس در بین دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهر اهواز. یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی)[Internet]. 1389؛5(14):95-109. Available from: https://sid.ir/paper/175023/fa

    IEEE: کپی

    زهره هویزاوی، و میرصلاح الدین عنایتی، “بررسی اثربخشی آموزش هوش هیجانی بر استفاده از روش های رویارویی با استرس در بین دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهر اهواز،” یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی)، vol. 5، no. 14، pp. 95–109، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/175023/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button