مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

6,899
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

3,135
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش مهارتهای مدیریت خشم بر کنترل پرخاشگری مادران دانش آموزان ناشنوا دوره ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 81 | صفحه پایان 94

چکیده

 هدف این پژوهش بررسی تاثیر آموزش مهارتهای مدیریت خشم بر کنترل پرخاشگری مادران دانش آموزان ناشنوا دوره ابتدایی بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه مادران دانش آموزان دختر و پسر ناشنوای مقطع دبستان شهر اصفهان بود که تعداد آنها 138 نفر می باشد. روش نمونه گیری پژوهش, به صورت خوشه ای چند مرحله ای می باشد که از میان 4 مدرسه موجود 2 مدرسه بصورت تصادفی انتخاب شدند. پژوهش به روش تحقیق نیمه تجربی انجام شد. ابزار مورد استفاده در این پژوهش, پرسشنامه خشم نواکو بود. پرسشنامه خشم نواکو روی دو گروه آزمایش و گواه که هر کدام 20 نفر را شامل می شد, به صورت پیش آزمون اجرا گردید. سپس مداخله آزمایشی (آموزش مهارتهای کنترل خشم), در 7 جلسه 90 دقیقه ای به گروه آزمایش ارائه گردید و پس از اتمام برنامه آموزش, پس آزمون بر روی هر دو گروه اجرا شد. داده ها با استفاده از روش تحلیل کواریانس و نرم افزار spss تحلیل شد. نتایج این پژوهش نشان داد که آموزش مهارتهای کنترل خشم موجب کاهش خشم مادران می شود. همچنین نتایج نشان داد که آموزش مدیریت خشم بر نمرات کلی خشم (0.01≥p), نمرات ارزیابی دیگران (p≤0.002), نمرات فشار بیرونی (p≤0.006) و نمرات ناکامی (p≤0.007) بطور معنی داری موثر است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

زنگنه، ساره، ملک پور، مختار، و عابدی، محمدرضا. (1389). تاثیر آموزش مهارتهای مدیریت خشم بر کنترل پرخاشگری مادران دانش آموزان ناشنوا دوره ابتدایی. یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی)، 5(14)، 81-94. SID. https://sid.ir/paper/175024/fa

Vancouver: کپی

زنگنه ساره، ملک پور مختار، عابدی محمدرضا. تاثیر آموزش مهارتهای مدیریت خشم بر کنترل پرخاشگری مادران دانش آموزان ناشنوا دوره ابتدایی. یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی)[Internet]. 1389؛5(14):81-94. Available from: https://sid.ir/paper/175024/fa

IEEE: کپی

ساره زنگنه، مختار ملک پور، و محمدرضا عابدی، “تاثیر آموزش مهارتهای مدیریت خشم بر کنترل پرخاشگری مادران دانش آموزان ناشنوا دوره ابتدایی،” یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی)، vol. 5، no. 14، pp. 81–94، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/175024/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button