مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,220
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,494
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خود تنظیمی در دانش آموزان تیز هوش و عادی

صفحات

 صفحه شروع 47 | صفحه پایان 59

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, مقایسه راهبردهای یادگیری خود تنظیمی و باورهای انگیزشی در میان دانش آموزان تیز هوش و عادی بود. بدین منظور نمونه ای به حجم 114 دانش آموز مقطع دبیرستان متشکل از 58 دانش آموز تیزهوش (29 پسر و 29 دختر) و 56 دانش آموز عادی (27 پسر و 29 دختر ) به روش نمونه گیری تصادفی ساده, انتخاب و به وسیله پرسشنامه ام. اس.ال.کیو پنتریچ و دی گروت (1990) ارزیابی شدند. داده های جمع آوری شده با استفاده از روش آمار توصیفی (میانگین, انحراف معیار) و واریانس چند متغیره (مانوا) تحلیل شد. نتایج حاکی از آن بود که بین دانش آموزان تیز هوش و عادی به لحاظ استفاده از راهبردهای یادگیری خود تنظیمی تفاوت معناداری وجود دارد. افزون بر این, نتایج نشان داد که بین دختران و پسران در استفاده از انواع راهبردهای یادگیری خودتنظیمی تفاوت معناداری وجود ندارد. همچنین مقایسه دانش آموزان تیزهوش و عادی در مولفه های باور انگیزشی (خود کفایتی, ارزش درونی و اضطراب امتحان) بیانگر تفاوت دو گروه در مولفه ارزش درونی بود, اما تفاوت جنسیتی در هیچ یک از مولفه های باور انگیزشی معنادار نبود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

نوری ثمرین، شهرام، برومندنسب، مسعود، فلاطونی، فردوس، و سراج خرمی، ناصر. (1388). مقایسه باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خود تنظیمی در دانش آموزان تیز هوش و عادی. یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی)، 4(11)، 47-59. SID. https://sid.ir/paper/175045/fa

Vancouver: کپی

نوری ثمرین شهرام، برومندنسب مسعود، فلاطونی فردوس، سراج خرمی ناصر. مقایسه باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خود تنظیمی در دانش آموزان تیز هوش و عادی. یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی)[Internet]. 1388؛4(11):47-59. Available from: https://sid.ir/paper/175045/fa

IEEE: کپی

شهرام نوری ثمرین، مسعود برومندنسب، فردوس فلاطونی، و ناصر سراج خرمی، “مقایسه باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خود تنظیمی در دانش آموزان تیز هوش و عادی،” یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی)، vol. 4، no. 11، pp. 47–59، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/175045/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button