مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,094
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

843
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تاثیر روش آموزش مبتنی بر الگوی پنج مرحله ایی بایبی و سنتی بر خلاقیت و یادگیری دانش آموزان سال سوم راهنمایی در درس علوم

صفحات

 صفحه شروع 145 | صفحه پایان 157

چکیده

 هدف اصلی پژوهش حاضر مقایسه تاثیر روش آموزش مبتنی بر الگوی پنج مرحله ایی بایبی وسنتی برخلاقیت ویادگیری دانش آموزان سال سوم راهنمایی در درس علوم بوده است. تحقیق حاضر از نوع شبه آزمایشی و طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل و آزمایش است. جامعه مورد مطالعه این پژوهش را کلیه دانش آموزان دختر پایه سوم شهر قزوین که در سال تحصیلی 90-1391 مشغول به تحصیل بوده اند تشکیل می دهد. حجم نمونه در این پژوهش 61 نفر از دانش آموزان دختر پایه سوم راهنمایی بودند که نمونه گیری به دلیل محدودیت اجرا به صورت نمونه گیری در دسترس انجام شد. برای انتخاب نمونه, ابتدا یک مدرسه در شهر قزوین انتخاب شد و دو کلاس از دانش آموزان پایه سوم راهنمایی این مدرسه به عنوان نمونه پژوهش مورد استفاده قرار گرفت. ابزار گردآوری داده ها, فرم B آزمون تورنس و آزمون یادگیری محقق ساخته بود. به منظور جمع آوری اطلاعات ابتدا پایایی و روایی آزمون یادگیری محاسبه شد. سپس پیش آزمون یادگیری وخلاقیت بر روی کلیه آزمودنی های نمونه اجرا شد, به منظور تجزیه و تحلیل داده از آزمون آماری کوواریانس و T اختلافی استفاده شد. نتایج پس آزمون خلاقیت و یادگیری نشان داد که روش آموزش بر یادگیری و خلاقیت تاثیر دارد و این تاثیر به نفع گروه آزمایش بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    مرادی، مهسا، علی آبادی، خدیجه، و درتاج، فریبرز. (1391). مقایسه تاثیر روش آموزش مبتنی بر الگوی پنج مرحله ایی بایبی و سنتی بر خلاقیت و یادگیری دانش آموزان سال سوم راهنمایی در درس علوم. یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی)، 7(24)، 145-157. SID. https://sid.ir/paper/175071/fa

    Vancouver: کپی

    مرادی مهسا، علی آبادی خدیجه، درتاج فریبرز. مقایسه تاثیر روش آموزش مبتنی بر الگوی پنج مرحله ایی بایبی و سنتی بر خلاقیت و یادگیری دانش آموزان سال سوم راهنمایی در درس علوم. یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی)[Internet]. 1391؛7(24):145-157. Available from: https://sid.ir/paper/175071/fa

    IEEE: کپی

    مهسا مرادی، خدیجه علی آبادی، و فریبرز درتاج، “مقایسه تاثیر روش آموزش مبتنی بر الگوی پنج مرحله ایی بایبی و سنتی بر خلاقیت و یادگیری دانش آموزان سال سوم راهنمایی در درس علوم،” یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی)، vol. 7، no. 24، pp. 145–157، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/175071/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا