مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,759
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

779
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تفکر انتقادی و سبک های هویت دانشجویان فنی – مهندسی با دانشجویان علوم انسانی

صفحات

 صفحه شروع 63 | صفحه پایان 77

چکیده

 پژوهش حاضر به منظور مقایسه مهارت های تفکر انتقادی و سکب های هویت دانشجویان فنی – مهندسی با دانشجویان علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول انجام شده است جامعه پژوهش شامل 5280 نفر از دانشجویان مقطع کارشناسی رشته های فنی – مهندسی و علوم انسانی هستند که حداقل 5 ترم تحصیلی را پشت سر گذاشته اند. حجم نمونه مورد مطالعه 357 نفر هستند (238 نفر دانشجوی رشته های فنی – مهندسی و 119 نفر دانشجوی علوم انسانی) که به صورت تصادفی طبقه ای انتخاب شده اند. جهت جمع آوری اطلاعات از دو پرسشنامه مهارت های تفکر انتقادی کالیفرنیا فر (ب) و سبک های هویت برزونسکی (ISI-6G) استفاده شد. برای تحلیل آماری داده ها از آمار توصیفی (میانگین و انحراف معیار) و از آمار استنباطی (آزمون t دو گروه مستقل و تحلیل واریانس چند متغیری (MANOVA) استفاده شد. نتایج تحلیل داده های این پژوهش نشان می دهد که بین تفکر انتقادی رشته های فنی – مهندسی و علوم انسانی تفاوت معنی داری وجود ندارد ولی سبک های هویت در دو گروه دانشجویان فنی – مهندسی و دانشجویان علوم انسانی تفاوت دارند و ترجیحات هویتی دانشجویان فنی – مهندسی بیشتر سبک هنجاری می باشد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

سراج خرمی، ناصر، و معظم فر، فروزان. (1387). مقایسه تفکر انتقادی و سبک های هویت دانشجویان فنی – مهندسی با دانشجویان علوم انسانی. یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی)، 3(9)، 63-77. SID. https://sid.ir/paper/175093/fa

Vancouver: کپی

سراج خرمی ناصر، معظم فر فروزان. مقایسه تفکر انتقادی و سبک های هویت دانشجویان فنی – مهندسی با دانشجویان علوم انسانی. یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی)[Internet]. 1387؛3(9):63-77. Available from: https://sid.ir/paper/175093/fa

IEEE: کپی

ناصر سراج خرمی، و فروزان معظم فر، “مقایسه تفکر انتقادی و سبک های هویت دانشجویان فنی – مهندسی با دانشجویان علوم انسانی،” یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی)، vol. 3، no. 9، pp. 63–77، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/175093/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا