مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

5,955
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,608
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی بر رفتارهای اوتیستیک و رشد اجتماعی کودکان مبتلا به اختلال اوتیسم از طریق داستان های اجتماعی

صفحات

 صفحه شروع 79 | صفحه پایان 93

چکیده

 پژوهش حاضر به منظور بررسی اثر بخشی آموزش مهارت های اجتماعی از طریق داستان های اجتماعی در کاهش رفتارهای اوتیستیک و افزایش رشد اجتماعی کودکان مبتلا به اختلال اوتیسم انجام شده است. این مطالعه از نوع شبه تجربی, با طرح پیش آزمون - پس آزمون با گروه کنترل است. گروه نمونه این پژوهش با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس, متشکل از 16 کودک مبتلا به اختلال اوتیسم بودند که به صورت تصادفی 8 نفر در گروه آزمایش و 8 نفر در گروه کنترل قرار گرفتند. گروه آزمایش در طول 4 ماه, 56 جلسه تحت آموزش مهارت های اجتماعی با شیوه داستان های اجتماعی قرار گرفت. داده های پس آزمون, بعد از اتمام جلسات, جمع آوری و با استفاده از آزمون تحلیل کواریانس بررسی شد. نتایج پژوهش نشان داد که آموزش مهارت های اجتماعی از طریق داستان های اجتماعی موجب کاهش رفتارهای اوتیستیک و بهبود رشد اجتماعی در آزمودنی ها می شود (P<0.05).

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    بهمن زادگان جهرمی، مرضیه، یارمحمدیان، احمد، و موسوی، حسین. (1387). بررسی اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی بر رفتارهای اوتیستیک و رشد اجتماعی کودکان مبتلا به اختلال اوتیسم از طریق داستان های اجتماعی. یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی)، 3(9)، 79-93. SID. https://sid.ir/paper/175095/fa

    Vancouver: کپی

    بهمن زادگان جهرمی مرضیه، یارمحمدیان احمد، موسوی حسین. بررسی اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی بر رفتارهای اوتیستیک و رشد اجتماعی کودکان مبتلا به اختلال اوتیسم از طریق داستان های اجتماعی. یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی)[Internet]. 1387؛3(9):79-93. Available from: https://sid.ir/paper/175095/fa

    IEEE: کپی

    مرضیه بهمن زادگان جهرمی، احمد یارمحمدیان، و حسین موسوی، “بررسی اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی بر رفتارهای اوتیستیک و رشد اجتماعی کودکان مبتلا به اختلال اوتیسم از طریق داستان های اجتماعی،” یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی)، vol. 3، no. 9، pp. 79–93، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/175095/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا