مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,679
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,435
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثربخشی آموزش مسوولیت پذیری بر عزت نفس دانش آموزان پسر مقطع متوسطه

صفحات

 صفحه شروع 115 | صفحه پایان 129

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, اثربخشی آموزش مسوولیت پذیری (به شیوه گلاسر) بر عزت نفس دانش آموز پسر مقطع متوسطه شهر باغملک بود.جامعه آماری این پژوهش را, کلیه دانش آموزان پسر مقطع متوسطه شهر باغملک تشکیل می داد و نمونه آن  30 نفر از این دانش آموزان بود که به روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای انتخاب شده و در دو گروه آزمایش و کنترل گمارده شدند. ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش؛ پرسشنامه عزت نفس کوپر اسمیت و پرسشنامه اطلاعات فردی (دموگرافیک) بود. طرح پژوهش تجربی واز نوع پیش آزمون ـ پس آزمون با گروه گواه بوده که پس از انتخاب تصادفی گروه های آزمایشی و گواه, ابتدا بر روی هر دو گروه پیش آزمون اجرا گردید, سپس مداخلات آزمایشی به مدت ده جلسه 90 دقیقه ای یک بار در هفته, روی گروه آزمایشی اجرا گردید و پس از اتمام برنامه آموزشی, از هر دو گروه پس آزمون به عمل آمد. در این پژوهش برای تحلیل داده ها روش تحلیل کوواریانس یک راهه (آنکوا) و تحلیل کوواریانس چندمتغیری (مانکوا) به کار بسته شد. نتایج به دست آمده نشان داد که آموزش مسوولیت پذیری به شیوه گلاسرباعث افزایش عزت نفس در گروه آزمایش می شود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

مهدوی، اسماعیل، عنایتی، میرصلاح الدین، و نیسی، عبدالکاظم. (1387). بررسی اثربخشی آموزش مسوولیت پذیری بر عزت نفس دانش آموزان پسر مقطع متوسطه. یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی)، 3(9)، 115-129. SID. https://sid.ir/paper/175098/fa

Vancouver: کپی

مهدوی اسماعیل، عنایتی میرصلاح الدین، نیسی عبدالکاظم. بررسی اثربخشی آموزش مسوولیت پذیری بر عزت نفس دانش آموزان پسر مقطع متوسطه. یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی)[Internet]. 1387؛3(9):115-129. Available from: https://sid.ir/paper/175098/fa

IEEE: کپی

اسماعیل مهدوی، میرصلاح الدین عنایتی، و عبدالکاظم نیسی، “بررسی اثربخشی آموزش مسوولیت پذیری بر عزت نفس دانش آموزان پسر مقطع متوسطه،” یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی)، vol. 3، no. 9، pp. 115–129، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/175098/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button