مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

828
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

562
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی برنامه های درسی دروس تربیتی بر ارتقا سطح دانش، نگرش و مهارتهای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران

صفحات

 صفحه شروع 21 | صفحه پایان 48

چکیده

 هدف این پژوهش بررسی میزان اثربخشی برنامه های درسی دروس تربیتی دوره های کارشناسی رشته های مختلف دبیری بر ارتقا سطح دانش, نگرش و مهارتهای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران می باشد. روش مطالعه و تحقیق در این پژوهش توصیفی از نوع مقطعی است. جامعه آماری شامل دانشجویان دوره کارشناسی رشته های مختلف دبیری دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران به تعداد 1644 نفر بود که تا سال تحصیلی 86 - 85 مشغول به تحصیل بودند. حجم نمونه آن نیز به تعداد 310 نفر تعیین گردید که به روش تصادفی طبقه ای نسبی انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات, پرسشنامه بسته پاسخ محقق ساخته است که بر اساس فرضیه های تحقیق و به شیوه مقیاس لیکرت انجام می شود. این پرسشنامه پس از تعیین روایی و اعتبار میان نمونه آماری توزیع شده است. در پایان بمنظور تجزیه و تحلیل اطلاعات از روشهای آماری توصیفی از قبیل توزیع فراوانی, درصد فراوانی و جداول آماری مربوط به آن استفاده گردید. در بخش آمار استنباطی نیز از آزمون کروسکال - والیس کمک گرفته شد. و برای بررسی میزان تاثیر برنامه های درسی دروس تربیتی بر حسب جنسیت از آزمون  U مان - ویتنی استفاده شده است. نتایج بدست آمده نشان می دهد که دانش, نگرش و مهارتهای دانشجویان بر حسب رشته های مختلف تحصیلی و جنسیت دستخوش تغییر شده است. این تغییر در رشته آموزش ابتدایی بیشتر از سایر رشته ها و در مردان بهتر از زنان بوده است. اما یافته ها حاکی از آن است که در متغیر سال های مختلف تحصیلی تنها دانش دانشجویان تغییر یافته ولی نگرش و مهارتهای آنها تغییر معناداری پیدا نکرده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسین زاده، بابک. (1388). اثربخشی برنامه های درسی دروس تربیتی بر ارتقا سطح دانش, نگرش و مهارتهای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران. پژوهشنامه تربیتی، 5(20)، 21-48. SID. https://sid.ir/paper/175207/fa

    Vancouver: کپی

    حسین زاده بابک. اثربخشی برنامه های درسی دروس تربیتی بر ارتقا سطح دانش, نگرش و مهارتهای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران. پژوهشنامه تربیتی[Internet]. 1388؛5(20):21-48. Available from: https://sid.ir/paper/175207/fa

    IEEE: کپی

    بابک حسین زاده، “اثربخشی برنامه های درسی دروس تربیتی بر ارتقا سطح دانش, نگرش و مهارتهای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران،” پژوهشنامه تربیتی، vol. 5، no. 20، pp. 21–48، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/175207/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button