مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,108
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,432
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر به کارگیری نرم افزار آموزشی بر یادگیری فعال دانش آموزان در درس ریاضی (با رویکرد ساختن گرایی)

صفحات

 صفحه شروع 5 | صفحه پایان 23

چکیده

 هدف این پژوهش, بررسی تاثیر به کارگیری نرم افزار آموزشی بر یادگیری فعال درس ریاضی دانش آموزان پایه پنجم (با رویکرد ساختن گرایی) بوده است. روش پژوهش, از نوع شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون پس آزمون با دو گروه آزمایش و شاهد بوده است. جامعه آماری, کلیه دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی در سال 1391, به تعداد 1278 نفر و نمونه آماری به تعداد 50 نفر بود که با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شدند. برای بررسی پیشرفت تحصیلی, به طراحی سوالات مداد کاغذی در درس ریاضی پرداخته و ضریب پایایی سوالات با اجرای آزمایشی, 0.85 محاسبه شد. برای تعیین انگیزش تحصیلی, از پرسش نامه استاندارد هارتر و برای سنجش یادگیری خلاقانه, از پرسش نامه استاندارد خلاقیت تورنس استفاده شد. آموزش توسط نرم افزار ActivInspire انجام شد. مراحل اجرایی برای تعیین تاثیر نرم افزار شامل اجرای پیش آزمون, بررسی همتا بودن دو گروه آزمایش و شاهد, آموزش توسط رسانه با نرم افزار ActivInspire, اجرای پس آزمون, و اجرای پرسش نامه ها بود. داده ها با استفاده از آزمون t دو گروه مستقل و با کمک نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل واقع شد. نتایج نشان داد که به کارگیری نرم افزار آموزشی بر پیشرفت تحصیلی و افزایش انگیزه یادگیری فعال دانش آموزان در درس ریاضی موثر بوده, ولی بر یادگیری خلاقانه دانش آموزان در درس ریاضی تاثیری نداشته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نوروزی، داریوش، ضامنی، فرشیده، و شرف زاده، سهیلا. (1393). تاثیر به کارگیری نرم افزار آموزشی بر یادگیری فعال دانش آموزان در درس ریاضی (با رویکرد ساختن گرایی). فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 4(3 (پیاپی 15))، 5-23. SID. https://sid.ir/paper/175263/fa

    Vancouver: کپی

    نوروزی داریوش، ضامنی فرشیده، شرف زاده سهیلا. تاثیر به کارگیری نرم افزار آموزشی بر یادگیری فعال دانش آموزان در درس ریاضی (با رویکرد ساختن گرایی). فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی[Internet]. 1393؛4(3 (پیاپی 15)):5-23. Available from: https://sid.ir/paper/175263/fa

    IEEE: کپی

    داریوش نوروزی، فرشیده ضامنی، و سهیلا شرف زاده، “تاثیر به کارگیری نرم افزار آموزشی بر یادگیری فعال دانش آموزان در درس ریاضی (با رویکرد ساختن گرایی)،” فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، vol. 4، no. 3 (پیاپی 15)، pp. 5–23، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/175263/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button