مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,594
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,784
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه میزان استفاده از بازی های رایانه ای با سلامت روانی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 5 | صفحه پایان 20

چکیده

 این پژوهش با هدف بررسی رابطه استفاده از بازی های رایانه ای با سلامت روانی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان انجام گرفت. تحقیق از نظر هدف کاربردی و از لحاظ روش, توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان پسر دوره راهنمایی شهرستان گالیکش (استان گلستان) بود که تعداد آنها در سال تحصیلی 1390-1391, 1576 نفر بود. حجم نمونه از جدول کرجسی و مورگان با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای بر حسب توزیع پایه 310 نفر انتخاب شد. ابزار اندازه گیری, پرسش نامه بود که از پرسش نامه سلامت عمومی SCL -25 با پایایی 0.88 و پرسش نامه محقق ساخته (جهت گردآوری اطلاعات پیرامون میزان استفاده و نوع بازی های رایانه ای) با پایایی 0.826 استفاده شد. اطلاعات با استفاده از آزمون کای اسکوئر و آزمون t و ضریب همبستگی پیرسون مورد بررسی قرار گرفت. یافته های پژوهش نشان داد که بین میزان استفاده از بازی های رایانه ای و سلامت روان دانش آموزان رابطه معناداری وجود دارد. بین میزان استفاده از باز های رایانه ای و عملکرد تحصیلی دانش آموزان رابطه معناداری وجود دارد. بین سلامت روانی دانش آموزان با توجه به نوع بازی رایانه ای (ساده و خشن) مورد استفاده, تفاوت معناداری وجود ندارد. بین عملکرد تحصیلی دانش آموزان با نوع بازی های رایانه ای مورد استفاده, رابطه معناداری وجود دارد. بنابراین می توان نتیجه گرفت که بازی های رایانه ای بر سلامت روان و عملکرد تحصیلی تاثیر دارد. لذا, ضروری است, والدین بر میزان استفاده و نوع بازی های رایانه ای توسط فرزندان دقت بیشتری داشته باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صفاریان همدانی، سعید، عبدالهی، محبوبه، دایی زاده، حسین، و بیات، یعقوب. (1392). رابطه میزان استفاده از بازی های رایانه ای با سلامت روانی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 3(3 (پیاپی 11))، 5-20. SID. https://sid.ir/paper/175285/fa

    Vancouver: کپی

    صفاریان همدانی سعید، عبدالهی محبوبه، دایی زاده حسین، بیات یعقوب. رابطه میزان استفاده از بازی های رایانه ای با سلامت روانی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی[Internet]. 1392؛3(3 (پیاپی 11)):5-20. Available from: https://sid.ir/paper/175285/fa

    IEEE: کپی

    سعید صفاریان همدانی، محبوبه عبدالهی، حسین دایی زاده، و یعقوب بیات، “رابطه میزان استفاده از بازی های رایانه ای با سلامت روانی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان،” فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، vol. 3، no. 3 (پیاپی 11)، pp. 5–20، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/175285/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button