مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,335
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,228
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر داستان گویی دیجیتال بر اضطراب شنیداری زبان آموزان

صفحات

 صفحه شروع 87 | صفحه پایان 111

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, بررسی تاثیر داستان گویی دیجیتال بر اضطراب شنیداری زبان آموزان ایرانی است. شصت زبان آموز سطح متوسط به صورت نمونه در دسترس انتخاب شده و به عنوان گروه آزمایش (30 نفر) و کنترل (30 نفر) در تحقیق حاضر که از نوع شبه آزمایشی با پیش آزمون- پس آزمون است, شرکت نمودند. در ابتدا, برای سنجش سطح اضطراب شنیداری هر دو گروه از پرسش نامه اضطراب شنیداری زبان خارجه, با سه عامل اضطراب عاطفی, نگرانی ادراکی و ترس پیش بین به عنوان پیش آزمون استفاده شد. تدریس مهارت شنیدن بر اساس روش ارتباطی شامل سه مرحله پیش- شنیداری, شنیداری و پس- شنیداری به مدت 14 هفته انجام شد. در بخش شنیداری در گروه آزمایش داستان های دیجیتال به صورت چند رسانه ای اجرا شدند و شاگردان فایل داستان را با استفاده از دستگاه دی وی دی مشاهده کردند و به آن گوش دادند. بخش شنیداری گروه کنترل شامل گوش دادن به روایت شفاهی داستان بدون استفاده از پخش چندرسانه ای بود. فعالیت های پیش شنیداری و پس شنیداری هر دو گروه یکسان بود. در پایان, آزمایش اضطراب شنیداری هر دو گروه با استفاده از پرسش نامه اضطراب شنیداری زبان خارجه اندازه گیری شد. تحلیل داده ها, با استفاده از تحلیل کوواریانس چندمتغیری نشان داد که استفاده از داستان گویی دیجیتال سبب کاهش معنادار اضطراب شنیداری زبان آموزان گروه آزمایش و سه عامل آن در قیاس با گروه کنترل شده است. بررسی میزان تاثیر آزمایش بر سه عامل پرسش نامه حاکی از تاثیر قابل ملاحظه به کارگیری داستان های دیجیتال بر کاهش اضطراب عاطفی (شاخص مجذور اتای تفکیکی=0.773) در قیاس با نگرانی ادراکی (شاخص مجذور اتای تفکیکی=0.552) و ترس پیش بین (شاخص مجذور اتای تفکیکی=0.247) می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رحیمی، مهرک، و سلیمانی، الهام. (1394). تاثیر داستان گویی دیجیتال بر اضطراب شنیداری زبان آموزان. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 6(1 (پیاپی 21))، 87-111. SID. https://sid.ir/paper/175331/fa

    Vancouver: کپی

    رحیمی مهرک، سلیمانی الهام. تاثیر داستان گویی دیجیتال بر اضطراب شنیداری زبان آموزان. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی[Internet]. 1394؛6(1 (پیاپی 21)):87-111. Available from: https://sid.ir/paper/175331/fa

    IEEE: کپی

    مهرک رحیمی، و الهام سلیمانی، “تاثیر داستان گویی دیجیتال بر اضطراب شنیداری زبان آموزان،” فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، vol. 6، no. 1 (پیاپی 21)، pp. 87–111، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/175331/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button