مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,840
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,240
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی سیستم مدیریت یادگیری مرکز آموزش های الکترونیکی دانشگاه تهران

صفحات

 صفحه شروع 19 | صفحه پایان 35

چکیده

 سیستم های مدیریت یادگیری, محیط های پیچیده برای ارایه محتوای تحت وب می باشند که در سال های اخیر از سوی مراکز بسیاری مورد توجه و استقبال قرار گرفته است. یکی از این جنبه ها که پژوهش حاضر به دنبال آن است, ارزیابی کیفیت این سیستم ها در دانشگاه های الکترونیکی تهران می باشد. روش پژوهش حاضر, توصیفی پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانشجویان دانشگاه الکترونیکی تهران در سال 1393 تشکیل می دهند. برای انتخاب نمونه, از روش تصادفی طبقه ای استفاده شد. 143 نفر از دانشجویان الکترونیکی این دانشگاه و 10 نفر از کارشناسان ارشد تکنولوژی آموزشی, به عنوان نمونه آماری انتخاب گردیدند. ابزار گردآوری داده ها, پرسش نامه محقق ساخته است که برای سنجش روایی آن از نظر متخصصان استفاده شد. هم چنین, پایایی آن با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ برابر با 0.93 به دست آمد. یافته ها نشان می دهد که بیشترین و کمترین خرده مولفه از نظر کارشناسان ارزیاب به ترتیب مربوط به مولفه های کیفیت فنی (59.60) و کیفیت پاسخ گویی (47.70) و از نظر دانشجویان نیز بیشترین خرده مولفه کیفیت فنی (620.92) و کمترین خرده مولفه (52.21) می باشد. به طور کلی, نتایج نشان می دهد که کیفیت سیستم مدیریت یادگیری در دانشگاه الکترونیکی تهران بر اساس این ارزیابی به طور معناداری بالاتر از حد میانگین (نقطه 50%) و پایین تر از حد مطلوب (نقطه 75%) است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جمشیدی کیا، سجاد، فاضلیان، پوراندخت، و خوش نشین، زهره. (1394). ارزیابی سیستم مدیریت یادگیری مرکز آموزش های الکترونیکی دانشگاه تهران. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 6(1 (پیاپی 21))، 19-35. SID. https://sid.ir/paper/175332/fa

    Vancouver: کپی

    جمشیدی کیا سجاد، فاضلیان پوراندخت، خوش نشین زهره. ارزیابی سیستم مدیریت یادگیری مرکز آموزش های الکترونیکی دانشگاه تهران. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی[Internet]. 1394؛6(1 (پیاپی 21)):19-35. Available from: https://sid.ir/paper/175332/fa

    IEEE: کپی

    سجاد جمشیدی کیا، پوراندخت فاضلیان، و زهره خوش نشین، “ارزیابی سیستم مدیریت یادگیری مرکز آموزش های الکترونیکی دانشگاه تهران،” فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، vol. 6، no. 1 (پیاپی 21)، pp. 19–35، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/175332/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا