مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,252
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

288
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

میزان به کارگیری مولفه های معیارهای تدوین دروس الکترونیکی در محتوای آموزشی دانشگاه های دولتی مجازی ایران

صفحات

 صفحه شروع 141 | صفحه پایان 162

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, بررسی میزان استفاده از معیارهای تدوین دروس الکترونیکی در محتوای آموزشی دانشگاه های دولتی مجازی ایران بوده و از نوع تحلیل محتوا است. جامعه آماری این مطالعه را, محتوای آموزشی دروس الکترونیکی دانشگاه های مجازی دولتی ایران, از قبیل: دانشگاه علم و صنعت و دانشگاه شیراز تشکیل داده که به علت قلت موارد, تمامی دروس الکترونیکی که در دسترس محقق قرار گرفته اند, جزو واحدهای تحلیل محسوب شده اند. جهت گردآوری اطلاعات, از ابزار مصاحبه و مشاهده و برای ثبت اطلاعات, از فهرست وارسی که توسط پژوهشگر تدوین شده, استفاده گردیده است. ضریب آلفای کرونباخ این فهرست وارسی 0.95 محاسبه شده است. داده ها از طریق جدول های فراوانی, آزمون های آماری t تک گروهی, کلموگراف اسمیرنف و فریدمن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته اند. نتایج حاکی از آن بوده است که کاربست معیارهای هفت گانه تدوین دروس الکترونیکی و مولفه های تشکیل دهنده آنها در محتوای آموزشی دانشگاه های دولتی مجازی ایران در وضعیت مناسب قرار گرفته و نتایج آزمون فریدمن حاکی از رتبه بندی معیارها به صورت صفحه آرایی, اطلاعات کلی, زبان, سازمان دهی, منابع, دسترسی و ارزیابی مشخص شده است. هم چنین, اولویت بندی نشان گرهای مربوط به هر یک از معیارهای هفت گانه فوق تعیین شده است که به علت کثرت تعدد نتایج, در چکیده ارایه نشده و در متن مقاله در دسترس می باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    الهیان فیروز، سلما، و خزایی، کامیان. (1390). میزان به کارگیری مولفه های معیارهای تدوین دروس الکترونیکی در محتوای آموزشی دانشگاه های دولتی مجازی ایران. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 2(2 (پیاپی 6))، 141-162. SID. https://sid.ir/paper/175348/fa

    Vancouver: کپی

    الهیان فیروز سلما، خزایی کامیان. میزان به کارگیری مولفه های معیارهای تدوین دروس الکترونیکی در محتوای آموزشی دانشگاه های دولتی مجازی ایران. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی[Internet]. 1390؛2(2 (پیاپی 6)):141-162. Available from: https://sid.ir/paper/175348/fa

    IEEE: کپی

    سلما الهیان فیروز، و کامیان خزایی، “میزان به کارگیری مولفه های معیارهای تدوین دروس الکترونیکی در محتوای آموزشی دانشگاه های دولتی مجازی ایران،” فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، vol. 2، no. 2 (پیاپی 6)، pp. 141–162، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/175348/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button