مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,540
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

740
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر استفاده از نرم افزارهای چندرسانه ای در درس جامعه شناسی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان شهرستان جویبار

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 72

چکیده

 این پژوهش با هدف مطالعه تاثیر استفاده از نرم افزارهای چندرسانه ای در درس جامعه شناسی بر پیشرفت تحصیلی و یادگیری و یادداری دانش آموزان صورت گرفته است. روش تحقیق نیمه تجربی بوده و در آن از طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل استفاده شده است. جامعه تحقیق, کلیه دانش آموزان دختر سال دوم دوره متوسطه (رشته علوم انسانی) شهرستان جویبار در سال تحصیلی 90-1389 بود, که دو کلاس از میان آنها به عنوان گروه آزمایش (20 نفر) و گروه شاهد (20 نفر) انتخاب شدند. به گروه آزمایش با استفاده از نرم افزار آموزشی, و به دانش آموزان گروه شاهد با روش های آموزش سنتی (بدون استفاده از چندرسانه ای) آموزش داده شد. برای گردآوری اطلاعات از سوالات معلم ساخته استفاده شده است. روایی آزمون با اعمال نظر متخصصان تایید شد و پایایی آن با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ 0.87 به دست آمد. به منظور بررسی فرضیه های پژوهشی, از آزمون های t دو گروه مستقل و t گروه های وابسته استفاده شده است. یافته ها نشان داد که آموزش با استفاده از نرم افزارهای چندرسانه ای بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان موثر است, اما در مقایسه با شیوه سنتی تدریس اگرچه در بهبود فرآیند یادگیری موثرتر از شیوه سنتی بوده ولی این تفاوت معنادار تشخیص داده نشده است. از طرفی آموزش با استفاده از نرم افزارهای چندرسانه ای در مقایسه با شیوه سنتی تدریس, به میزان بیشتری بر یادداری دانش آموزان تاثیر داشته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    ضامنی، فرشیده، نسیمی، عباس، رضایی راد، مجتبی، و قنبرپور جویباری، منصوره. (1390). تاثیر استفاده از نرم افزارهای چندرسانه ای در درس جامعه شناسی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان شهرستان جویبار. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 2(2 (پیاپی 6))، 55-72. SID. https://sid.ir/paper/175350/fa

    Vancouver: کپی

    ضامنی فرشیده، نسیمی عباس، رضایی راد مجتبی، قنبرپور جویباری منصوره. تاثیر استفاده از نرم افزارهای چندرسانه ای در درس جامعه شناسی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان شهرستان جویبار. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی[Internet]. 1390؛2(2 (پیاپی 6)):55-72. Available from: https://sid.ir/paper/175350/fa

    IEEE: کپی

    فرشیده ضامنی، عباس نسیمی، مجتبی رضایی راد، و منصوره قنبرپور جویباری، “تاثیر استفاده از نرم افزارهای چندرسانه ای در درس جامعه شناسی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان شهرستان جویبار،” فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، vol. 2، no. 2 (پیاپی 6)، pp. 55–72، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/175350/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button