مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,348
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

721
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی استانداردهای سواد اطلاعاتی دانشجویان و رابطه آن با گرایش به یادگیری الکترونیکی

صفحات

 صفحه شروع 35 | صفحه پایان 53

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, ارزیابی استانداردهای سواد اطلاعاتی دانشجویان و رابطه آن با گرایش به یادگیری الکترونیکی بوده است. روش تحقیق از نظر شیوه گردآوری اطلاعات, توصیفی (همبستگی) و از نظر هدف کاربردی بوده است. جامعه آماری پژوهش را کلیه دانشجویان رشته های علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال تشکیل داده اند, که تعداد آنها 9335 نفر بوده است. حجم نمونه بر اساس جدول مورگان, 384 نفر تعیین و نمونه ها با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شده اند. ابزار گردآوری داده ها, دو پرسش نامه محقق ساخته سواد اطلاعاتی در مقیاس هفت درجه ای و یادگیری الکترونیکی در مقیاس پنج درجه ای بوده است. روایی هر دو ابزار از نظر صوری, محتوایی و سازه بررسی شده است و پایایی آنها نیز با اجرای آزمایشی بر روی نمونه ای 30 نفره و محاسبه ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب برابر با 0.80 و 0.73 به دست آمده است. داده های گردآوری شده به کمک روش های آمار توصیفی و استنباطی هم چون آزمون کالموگروف اسمیرنف, t تک گروهی, t مستقل, فریدمن و ضریب همبستگی پیرسون از طریق نرم افزار آماری SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. نتایج به دست آمده نشان داد که میزان گرایش دانشجویان مورد مطالعه به یادگیری الکترونیکی بالاتر از متوسط جامعه می باشد. سطح آگاهی دانشجویان از استانداردهای پنج گانه سواد اطلاعاتی نیز بالاتر از متوسط جامعه می باشد. نتایج دیگر نیز حاکی از آن بود که بین سطح سواد اطلاعاتی دانشجویان مورد مطالعه و گرایش آنها به یادگیری الکترونیکی رابطه معناداری وجود دارد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

شریفی، اصغر، و اسلامیه، فاطمه. (1390). ارزیابی استانداردهای سواد اطلاعاتی دانشجویان و رابطه آن با گرایش به یادگیری الکترونیکی. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 2(2 (پیاپی 6))، 35-53. SID. https://sid.ir/paper/175351/fa

Vancouver: کپی

شریفی اصغر، اسلامیه فاطمه. ارزیابی استانداردهای سواد اطلاعاتی دانشجویان و رابطه آن با گرایش به یادگیری الکترونیکی. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی[Internet]. 1390؛2(2 (پیاپی 6)):35-53. Available from: https://sid.ir/paper/175351/fa

IEEE: کپی

اصغر شریفی، و فاطمه اسلامیه، “ارزیابی استانداردهای سواد اطلاعاتی دانشجویان و رابطه آن با گرایش به یادگیری الکترونیکی،” فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، vol. 2، no. 2 (پیاپی 6)، pp. 35–53، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/175351/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button