مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,395
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

677
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه مهارت های فن آوری اطلاعات و ارتباطات با مولفه های خودراهبری در یادگیری دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 61

چکیده

 پژوهش حاضر, با هدف بررسی رابطه به کارگیری مهارت های فن آوری اطلاعات و ارتباطات با خودراهبری در یادگیری دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس, انجام شده است. این پژوهش, از لحاظ ماهیت و هدف, از نوع کاربردی و از لحاظ روش تحقیق, از نوع توصیفی-همبستگی می باشد. جامعه آماری آن عبارت از دانشجویان کارشناسی ارشد رشته های برنامه ریزی درسی, مدیریت مالی, حقوق, ادبیات فارسی, علوم دام و علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس در سال تحصیلی 91-1390 بوده است. با استفاده از روش تصادفی طبقه ای 200 نفر از اعضای جامعه به عنوان نمونه انتخاب شدند و پرسش نامه بر روی آنان اجرا شد. به منظور گردآوری داده ها از پرسش نامه استاندارد خودراهبری در یادگیری و پرسش نامه محقق ساخته فن آوری اطلاعات و ارتباطات با ضریب پایایی 0.775, استفاده شده است. داده های آماری با استفاده از آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج حاکی از آن است که صددرصد از تغییرات خودراهبری در یادگیری توسط مولفه های فن آوری اطلاعات و ارتباطات قابل تبیین است. هم چنین با نتایج مطالعه در قالب آزمون همبستگی پیرسون, در سطح خطاپذیری (0.05) می توان اذعان نمود که بین آشنایی با سخت افزار و رغبت در یادگیری همبستگی معنی دار وجود دارد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

خزایی، کامیان، و عشورنژاد، کیمیا. (1391). رابطه مهارت های فن آوری اطلاعات و ارتباطات با مولفه های خودراهبری در یادگیری دانشجویان. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 3(1 (پیاپی 9))، 45-61. SID. https://sid.ir/paper/175361/fa

Vancouver: کپی

خزایی کامیان، عشورنژاد کیمیا. رابطه مهارت های فن آوری اطلاعات و ارتباطات با مولفه های خودراهبری در یادگیری دانشجویان. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی[Internet]. 1391؛3(1 (پیاپی 9)):45-61. Available from: https://sid.ir/paper/175361/fa

IEEE: کپی

کامیان خزایی، و کیمیا عشورنژاد، “رابطه مهارت های فن آوری اطلاعات و ارتباطات با مولفه های خودراهبری در یادگیری دانشجویان،” فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، vol. 3، no. 1 (پیاپی 9)، pp. 45–61، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/175361/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button