مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

10,129
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,850
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر به کارگیری فن آوری اطلاعات و ارتباطات در یادگیری دانش آموزان دوره ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 31 | صفحه پایان 43

چکیده

 پژوهش حاضر, به منظور بررسی تاثیر فن آوری اطلاعات و ارتباطات در یادگیری دروس علوم و جغرافیا انجام گرفت. روش پژوهش, نیمه تجربی از نوع پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه پژوهش را دانش آموزان دختر مقطع ابتدایی شهر ساری در سال تحصیلی 91-1390 به تعداد 48963 نفر که در 72 مدرسه مشغول به تحصیل بودند, تشکیل می دادند. از میان مدارس مجهز به فن آوری اطلاعات و ارتباطات, دو مدرسه و در هر مدرسه دو کلاس پایه پنجم به روش تصادفی ساده به عنوان گروه های آزمایش و کنترل انتخاب شدند. پس از برگزاری پیش آزمون, محتوای درسی در هشت جلسه با استفاده از فن آوری اطلاعات و هم چنین به صورت سنتی به ترتیب برای کلاس های گروه آزمایش و گروه کنترل ارایه گردید و در نهایت, آزمون پیشرفت تحصیلی با سوال های یکسان, از گروه ها به عمل آمد. جهت گردآوری داده ها از آزمون های پیشرفت تحصیلی مورد تایید گروه های آموزشی مربوطه استفاده و اطلاعات حاصل با استفاده از آزمون تحلیل کوواریانس تحلیل شد. نتایج به دست آمده, حاکی از تاثیر فن آوری اطلاعات در افزایش یادگیری دروس علوم و جغرافیا بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    نیازآذری، کیومرث، بهنام فر، رضا، و اندی، صدیقه. (1391). تاثیر به کارگیری فن آوری اطلاعات و ارتباطات در یادگیری دانش آموزان دوره ابتدایی. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 2(3 (پیاپی 7))، 31-43. SID. https://sid.ir/paper/175362/fa

    Vancouver: کپی

    نیازآذری کیومرث، بهنام فر رضا، اندی صدیقه. تاثیر به کارگیری فن آوری اطلاعات و ارتباطات در یادگیری دانش آموزان دوره ابتدایی. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی[Internet]. 1391؛2(3 (پیاپی 7)):31-43. Available from: https://sid.ir/paper/175362/fa

    IEEE: کپی

    کیومرث نیازآذری، رضا بهنام فر، و صدیقه اندی، “تاثیر به کارگیری فن آوری اطلاعات و ارتباطات در یادگیری دانش آموزان دوره ابتدایی،” فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، vol. 2، no. 3 (پیاپی 7)، pp. 31–43، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/175362/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا