مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,041
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

752
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه شکاف دیجیتالی و اضطراب رایانه ای دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 83 | صفحه پایان 105

چکیده

 هدف پژوهش حاضر؛ بررسی رابطه بین شکاف دیجیتالی و اضطراب رایانه ای دانشجویان می باشد. روش پژوهش, توصیفی از نوع همبستگی است. نمونه مورد مطالعه, متشکل از 373 نفر از دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان ساری بود که در رشته های علوم انسانی, فنی و مهندسی و علوم پزشکی تحصیل می کردند. نمونه گیری به روش تصادفی طبقه ای انجام شد. ابزار گرد آوری داده ها دو پرسش نامه بود, که پرسش نامه اول جهت اندازه گیری شکاف دیجیتالی و پرسش نامه دوم به منظور بررسی میزان اضطراب رایانه ای مورد استفاده قرار گرفت. تجزیه و تحلیل داده های حاصل, با نرم افزار SPSS انجام شد و روش های آماری, ضریب همبستگی پیرسون, آزمون t دو گروه مستقل, تحلیل واریانس, آزمون تعقیبی دانکن و رگرسیون بود. یافته های پژوهش نشان داد که بین دسترسی به فن آوری اطلاعات و ارتباطات, مهارت استفاده از اینترنت و رایانه, میزان استفاده از اینترنت و رایانه, و نگرش نسبت به اینترنت, با اضطراب رایانه ای رابطه معنادار و معکوس وجود دارد. شکاف دیجیتالی بین گروه های مختلف دانشجویان بر حسب جنسیت و رشته تحصیلی متفاوت بود ولی بر اساس سن و مقطع تحصیلی تفاوتی مشاهده نشد. هم چنین, شکاف دیجیتالی قدرت پیش بینی کنندگی اضطراب رایانه ای را داشت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    یوسفی سعیدآبادی، رضا، و محسنی، ثریا. (1391). رابطه شکاف دیجیتالی و اضطراب رایانه ای دانشجویان. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 2(3 (پیاپی 7))، 83-105. SID. https://sid.ir/paper/175367/fa

    Vancouver: کپی

    یوسفی سعیدآبادی رضا، محسنی ثریا. رابطه شکاف دیجیتالی و اضطراب رایانه ای دانشجویان. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی[Internet]. 1391؛2(3 (پیاپی 7)):83-105. Available from: https://sid.ir/paper/175367/fa

    IEEE: کپی

    رضا یوسفی سعیدآبادی، و ثریا محسنی، “رابطه شکاف دیجیتالی و اضطراب رایانه ای دانشجویان،” فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، vol. 2، no. 3 (پیاپی 7)، pp. 83–105، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/175367/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button