مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,872
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,048
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر مهارت های اینترنتی بر مهارت های حرفه ای معلمان دوره متوسطه استان مازندران

صفحات

 صفحه شروع 145 | صفحه پایان 160

چکیده

 این پژوهش, با هدف سنجش میزان مهارت اینترنتی معلمان دوره متوسطه و تاثیر آن بر مهارت های حرفه ای آنان انجام شده است. روش تحقیق توصیفی و از نوع زمینه یابی است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه معلمان دوره متوسطه به تعداد 10250 نفر تشکیل داده که از بین آنها 412 نفر با استفاده از جدول کرجسی و مورگان و به روش خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شدند. برای گردآوری اطلاعات, از آزمون تستی چهارگزینه ای حاوی 10 سوال برای سنجش مهارت اینترنتی معلمان استفاده شده است, که ضریب دشواری آن برابر با 0.46 و پرسش نامه ای شامل 20 سوال برای سنجش میزان مهارت های حرفه ای معلمان با ضریب پایایی 0.85 استفاده شده است. داده ها, با استفاده از آزمون t برای دو گروه مستقل و تحلیل واریانس یک راهه به کمک نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. یافته های پژوهش نشان داد, مهارت اینترنتی و حرفه ای معلمان در حد متوسط می باشد. هم چنین, آزمون تحلیل واریانس و آزمون تعقیبی شفه نشان دادند که هرچه میزان مهارت اینترنتی معلمان بیشتر باشد, مهارت های حرفه ای آنان بهتر است. میزان مهارت های حرفه ای معلمان در مولفه های تکنولوژی آموزشی با 73.19 درصد و طراحی آموزشی با 63.35 درصد, روش تدریس با 57.77 درصد و ارزش یابی تحصیلی با 59.70 درصد به ترتیب بیش ترین میزان مهارت را به خود اختصاص داده اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    فخاری اشرفی، غلامعلی. (1391). تاثیر مهارت های اینترنتی بر مهارت های حرفه ای معلمان دوره متوسطه استان مازندران. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 3(2 (پیاپی 10))، 145-160. SID. https://sid.ir/paper/175374/fa

    Vancouver: کپی

    فخاری اشرفی غلامعلی. تاثیر مهارت های اینترنتی بر مهارت های حرفه ای معلمان دوره متوسطه استان مازندران. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی[Internet]. 1391؛3(2 (پیاپی 10)):145-160. Available from: https://sid.ir/paper/175374/fa

    IEEE: کپی

    غلامعلی فخاری اشرفی، “تاثیر مهارت های اینترنتی بر مهارت های حرفه ای معلمان دوره متوسطه استان مازندران،” فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، vol. 3، no. 2 (پیاپی 10)، pp. 145–160، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/175374/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button