مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,264
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

771
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی روند تحولی چگونگی کاربری از تلفن همراه در دانش آموزان دبستانی

صفحات

 صفحه شروع 41 | صفحه پایان 62

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر, بررسی روند تحولی چگونگی کاربری از تلفن همراه در کودکان دبستانی بود. روش پژوهش کیفی, از نوع داده بنیاد است. نمونه مورد مطالعه 115 دختر و پسر دبستانی کاربر تلفن همراه بود که در کلاس های اول تا ششم دبستان مشغول تحصیل بودند. نمونه گیری پژوهش هدف مند بود. نتایج پژوهش حکایت از آن دارد که کاربران دختر و پسر تلفن همراه در سال های اول دبستان, پس از آشنایی با کاربری های تلفن همراه, برخی از کاربری های مثبت از تلفن همراه (مانند: استفاده های ارتباطی, تفریحی, آموزشی, خدماتی) را دارند, اما در سال های آخر دبستان به دلیل عدم بسترسازی فرهنگی لازم برای کاربری مناسب از تلفن همراه در جامعه, مدرسه و خانواده, رفته رفته کاربری آنان به سمت کاربری نامناسب (مانند اتلاف وقت, مزاحمت های تلفنی, مردم آزاری, تفاخرجویی, تسهیل روابط دختر و پسر, عشق پیامکی, شارژ کشیدن, بلوتوث بازی, افشای اطلاعات شخصی افراد, کاربری از عکس ها و فیلم های نامناسب و هرزه نگار, پرخاشگری الکترونیکی, یافتن هویت پنهان, سردرگمی هویتی, اعتیاد به تلفن همراه) سوق پیدا می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    منطقی، مرتضی. (1392). بررسی روند تحولی چگونگی کاربری از تلفن همراه در دانش آموزان دبستانی. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 4(1 (پیاپی 13))، 41-62. SID. https://sid.ir/paper/175384/fa

    Vancouver: کپی

    منطقی مرتضی. بررسی روند تحولی چگونگی کاربری از تلفن همراه در دانش آموزان دبستانی. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی[Internet]. 1392؛4(1 (پیاپی 13)):41-62. Available from: https://sid.ir/paper/175384/fa

    IEEE: کپی

    مرتضی منطقی، “بررسی روند تحولی چگونگی کاربری از تلفن همراه در دانش آموزان دبستانی،” فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، vol. 4، no. 1 (پیاپی 13)، pp. 41–62، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/175384/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button