مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,398
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

719
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ترکیب فن آوری اطلاعات و منطق فازی در ارایه روشی نوین برای ارزشیابی آموزشی (مطالعه موردی تدریس ریاضیات)

صفحات

 صفحه شروع 129 | صفحه پایان 146

چکیده

ارزشیابی آموزشی همواره فرآیندی مهم, وقت گیر و هزینه بر در سیستم های آموزشی بوده است. از سوی دیگر دستیابی به نتیجه قابل اعتماد بدون استفاده از معیارهای مناسب, امکان پذیر نمی باشد. در این مقاله با استفاده از معیارهای منطق فازی, سیستمی جهت ارزشیابی نحوه آموزش مدرسان پیشنهاد شده است. منطق فازی از روش های نوین استنتاج محسوب می شود و در ترکیب با رایانه به عنوان ابزاری قدرتمند در کاربردهای مختلف استفاده می شود. مراحل این تحقیق بدین صورت است که ابتدا با آمارگیری از استادان با تجربه و مسلط به دانش و فن آوری های نوین آموزشی, داده های مورد نیاز جمع آوری گردیده است. سپس به عنوان مطالعه موردی, شیوه های موثر در آموزش ریاضیات مقطع کارشناسی با استفاده از روش های نوین و ایده های منطق فازی مورد تحلیل و مطالعه قرار گرفته است. در نهایت, با استفاده از تحقیقات انجام شده, یک سیستم فازی جهت ارزشیابی آموزشی, طراحی و با نرم افزار MATLAB پیاده سازی شده است. نتایج ارزیابی نشان داد که با استفاده از این سیستم پیشنهادی (در مطالعه موردی انجام شده), ارزشیابی موثرتری از عملکرد آموزشی مدرسان امکان پذیر است و مدرسان می توانند با استفاده از این سیستم, اقدام به اصلاح و افزایش بهره وری روند آموزش خود نمایند. همچنین این تحقیق نشان داد که با استفاده از استنتاج فازی خطاهای ارزشیابی کاهش یافته و از حالت مطلق گرای منطق کلاسیک عاری گردیده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    آیت، سعید، و حری نجف آبادی، الهام. (1389). ترکیب فن آوری اطلاعات و منطق فازی در ارایه روشی نوین برای ارزشیابی آموزشی (مطالعه موردی تدریس ریاضیات). فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 1(2)، 129-146. SID. https://sid.ir/paper/175398/fa

    Vancouver: کپی

    آیت سعید، حری نجف آبادی الهام. ترکیب فن آوری اطلاعات و منطق فازی در ارایه روشی نوین برای ارزشیابی آموزشی (مطالعه موردی تدریس ریاضیات). فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی[Internet]. 1389؛1(2):129-146. Available from: https://sid.ir/paper/175398/fa

    IEEE: کپی

    سعید آیت، و الهام حری نجف آبادی، “ترکیب فن آوری اطلاعات و منطق فازی در ارایه روشی نوین برای ارزشیابی آموزشی (مطالعه موردی تدریس ریاضیات)،” فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، vol. 1، no. 2، pp. 129–146، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/175398/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا