مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,735
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

949
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر تصاویر گرافیکی پویا و ایستا بر یادگیری هندسه

صفحات

 صفحه شروع 63 | صفحه پایان 76

چکیده

 در دهه حاضر؛ چند رسانه ای ها به عنوان یکی از ابزارهای نوین آموزشی به گسترش دانش در عصر اطلاعات کمک فراوانی کرده اند. تصاویر گرافیکی یکی از عناصر نظام چند رسانه ای می باشند که امکان بیشترین خلاقیت را برای یادگیری فراهم می سازند. تصاویر گرافیکی پویا برای تحصیل و افزایش یادگیری طراحی شده و در نرم افزارهای آموزشی گنجانده می شوند. هدف این پژوهش, مطالعه تاثیر نقش تصاویر گرافیکی در دو نقش پویا و ایستا بر یادگیری درس هندسه بود. این تحقیق کاربردی و از نوع شبه آزمایشی بود. سه فرضیه در رابطه با تاثیر تصاویر گرافیکی پویا و ایستا در مقایسه با روش سنتی متداول بر یادگیری درس هندسه تدوین شد. از طرح آزمایشی پیش آزمون پس آزمون با دو گروه آزمایش و یک گروه کنترل استفاده شد. قبل از مداخله متغیر مستقل, پیش آزمون جهت همگنی گروه ها به عمل آمد. جامعه آماری دانش آموزان دختر سال سوم راهنمایی شهر تهران بودند که با روش نمونه گیری خوشه ای از سه منطقه به صورت تصادفی انتخاب شدند. از هر منطقه یک مدرسه و از هر مدرسه یک کلاس 30 نفری جهت انجام پژوهش انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفت. از آزمون t دو گروه مستقل جهت بررسی تفاوت میانگین گروه ها استفاده شد. نتایج نشان داد که بین روش یادگیری درس هندسه با استفاده از تصاویر گرافیکی پویا, ایستا و سنتی تفاوت معنی داری وجود ندارد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

رستگارپور، حسن، و یدالهی، منیژه. (1389). تاثیر تصاویر گرافیکی پویا و ایستا بر یادگیری هندسه. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 1(2)، 63-76. SID. https://sid.ir/paper/175399/fa

Vancouver: کپی

رستگارپور حسن، یدالهی منیژه. تاثیر تصاویر گرافیکی پویا و ایستا بر یادگیری هندسه. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی[Internet]. 1389؛1(2):63-76. Available from: https://sid.ir/paper/175399/fa

IEEE: کپی

حسن رستگارپور، و منیژه یدالهی، “تاثیر تصاویر گرافیکی پویا و ایستا بر یادگیری هندسه،” فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، vol. 1، no. 2، pp. 63–76، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/175399/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا