مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,388
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

750
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه ویژگی های شخصیتی و راهبرد های فراشناختی با خودکارآمدی رایانه ای در دانشجو ـ معلمان

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 38

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه ویژگی های شخصیتی و راهبردهای فراشناختی دانشجو- معلمان با خودکارآمدی رایانه ای آنان در سال 1394 انجام شد. روش پژوهش, توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری, شامل 953 دانشجو- معلم کارشناسی ناپیوسته دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی بود. از میان آنها, 280 نفر به صورت تصادفی طبقه ای با توجه به رشته تحصیلی شامل رشته های مطالعات اجتماعی, ادبیات فارسی, ریاضیات, ادبیات عرب, امور تربیتی و ادبیات زبان انگلیسی, انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها, شامل پرسش نامه های خودکارآمدی رایانه مورفی, ویژگی های شخصیتی نئو و فراشناخت حالتی اونیل و عابدی بود. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آمار توصیفی و آمار استنباطی, شامل رگرسیون چند گانه انجام شد. نتایج رگرسیون هم زمان حاکی از آن بود که روان رنجوری و موافق بودن رابطه منفی و گشودگی به تجربه رابطه مثبت با خودکارآمدی رایانه ای دارند. نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که ویژگی گشودگی به تجربه رابطه مثبت با خودکارآمدی رایانه ای دارد. هم چنین, راهبرد شناختی با خودکارآمدی رایانه ای رابطه مثبت دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حمیدی، فریده، و شیرزاداسکی، مهین. (1395). رابطه ویژگی های شخصیتی و راهبرد های فراشناختی با خودکارآمدی رایانه ای در دانشجو معلمان. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 6(4 (پیاپی 24))، 23-38. SID. https://sid.ir/paper/175410/fa

    Vancouver: کپی

    حمیدی فریده، شیرزاداسکی مهین. رابطه ویژگی های شخصیتی و راهبرد های فراشناختی با خودکارآمدی رایانه ای در دانشجو معلمان. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی[Internet]. 1395؛6(4 (پیاپی 24)):23-38. Available from: https://sid.ir/paper/175410/fa

    IEEE: کپی

    فریده حمیدی، و مهین شیرزاداسکی، “رابطه ویژگی های شخصیتی و راهبرد های فراشناختی با خودکارآمدی رایانه ای در دانشجو معلمان،” فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، vol. 6، no. 4 (پیاپی 24)، pp. 23–38، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/175410/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا