مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,040
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

729
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه مهارت ها و صلاحیت های به کارگیری فن آوری اطلاعات و ارتباطات با توانمندسازی روان شناختی کارکنان

صفحات

 صفحه شروع 5 | صفحه پایان 24

چکیده

 پژوهش حاضر, با هدف تعیین رابطه مهارت ها و صلاحیت های به کارگیری فن آوری اطلاعات و ارتباطات و توانمندسازی روان شناختی انجام گرفت. این تحقیق, از لحاظ هدف, کاربردی و از نظر روش, از نوع همبستگی است. جامعه آماری, کلیه کارکنان دارای مدرک فوق دیپلم و بالاتر اداره کل میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری شهر اصفهان می باشند که تعداد آنها در سال 1393 مشتمل بر 165 نفر بود. از بین افراد مذکور, با روش نمونه گیری طبقه ای متناسب با حجم جامعه و با استفاده از فرمول کوکران, 103 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. به منظور گردآوری داده ها, پرسش نامه محقق ساخته مهارت ها و صلاحیت های به کارگیری فن آوری اطلاعات و ارتباطات با پایایی 0.85 و پرسش نامه استاندارد توانمندسازی روان شناختی اسپریتزر (1996) با پایایی 0.81, مورد استفاده قرار گرفتند. تجزیه و تحلیل داده ها به کمک روش های آمار استنباطی شامل, ضریب همبستگی پیرسون و آزمون تحلیل واریانس چندراهه از طریق نرم افزار SPSS انجام شد. نتایج به دست آمده نشان داد که بین مهارت ها و صلاحیت های به کارگیری فن آوری اطلاعات و ارتباطات و توانمندسازی روان شناختی کارکنان رابطه معناداری وجود داشت (p<0.01, r=0.269). هم چنین, بین بعد مهارت های عمومی با توانمندسازی روان شناختی (p<0.05, r=0.247), بین بعد مهارت های تخصصی با توانمندسازی روان شناختی (p<0.05, r=0.195) صلاحیت های شناختی با توانمندسازی روان شناختی (p<0.01, r=0.283), صلاحیت های عملکردی با توانمندسازی روان شناختی (p<0.05, r=0.253) رابطه معناداری وجود داشت. اما, بین بعد صلاحیت های عاطفی با توانمندسازی روان شناختی (p<0.05, r=0.052) رابطه معناداری مشاهده نشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نادی فرد، اکرم، و شاه طلبی، بدری. (1395). رابطه مهارت ها و صلاحیت های به کارگیری فن آوری اطلاعات و ارتباطات با توانمندسازی روان شناختی کارکنان. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 6(3 (پیاپی 23))، 5-24. SID. https://sid.ir/paper/175420/fa

    Vancouver: کپی

    نادی فرد اکرم، شاه طلبی بدری. رابطه مهارت ها و صلاحیت های به کارگیری فن آوری اطلاعات و ارتباطات با توانمندسازی روان شناختی کارکنان. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی[Internet]. 1395؛6(3 (پیاپی 23)):5-24. Available from: https://sid.ir/paper/175420/fa

    IEEE: کپی

    اکرم نادی فرد، و بدری شاه طلبی، “رابطه مهارت ها و صلاحیت های به کارگیری فن آوری اطلاعات و ارتباطات با توانمندسازی روان شناختی کارکنان،” فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، vol. 6، no. 3 (پیاپی 23)، pp. 5–24، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/175420/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button