مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

588
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

551
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارایه مدلی به منظور ارتقاء سرمایه اجتماعی اعضای هیات علمی با تاکید بر نظام آموزش از دور

صفحات

 صفحه شروع 147 | صفحه پایان 166

چکیده

 این پژوهش به منظور ارایه مدلی مناسب جهت ارتقاء سرمایه اجتماعی اعضای هیات علمی در نظام آموزش از دور انجام گرفت. روش پژوهش, کمی و توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور کشور تشکیل دادند. روش نمونه گیری از نوع خوشه ای چندمرحله ای با توزیع نسبتی بود. حجم نمونه بر اساس جدول کرجسی و مورگان 280 نفر تعیین شد. جهت جمع آوری داده ها از دو پرسش نامه محقق ساخته استفاده شد. پرسش نامه اول برای سنجش مولفه های اثرگذار بر روی کیفیت نظام آموزش از دور و پرسش نامه دوم برای اندازه گیری سرمایه اجتماعی تدوین گردید. روایی محتوایی پرسش نامه ها را صاحب نظران تایید کردند و برآورد تحلیل عاملی نیز نشان داد که روایی سازه عامل های استخراج شده در هر دو پرسش نامه مطلوب می باشد. پایایی پرسش نامه ها با استفاده از آلفای کرونباخ به ترتیب 0.87 و 0.95 برآورد گردید. برای تحلیل داده ها, علاوه بر آمار توصیفی, از آمار استنباطی (رگرسیون سلسله مراتبی و معادله ساختاری) استفاده گردید. نتایج به دست آمده از رگرسیون سلسله مراتبی نشان داد که در سطح اول از بین عوامل زمینه ای, بیشترین اثر روی سرمایه اجتماعی, مربوط به سواد فرهنگی خانواده (0.48) و در سطح دوم, از بین عوامل سازمانی, بیشترین اثر به ترتیب مربوط به متغیرهای کارکرد آموزشی (0.58) و فضای ارتباطی (0.52) و کمترین میزان, مربوط به متغیر فن آوری الکترونیکی (0.34) است. هم چنین, نتایج به دست آمده از معادلات ساختاری, مناسب بودن مدل طراحی شده با داده ها را مورد تایید قرار داد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رسول زاده، بهزاد، و نجفی، حسین. (1395). ارایه مدلی به منظور ارتقاء سرمایه اجتماعی اعضای هیات علمی با تاکید بر نظام آموزش از دور. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 6(3 (پیاپی 23))، 147-166. SID. https://sid.ir/paper/175425/fa

    Vancouver: کپی

    رسول زاده بهزاد، نجفی حسین. ارایه مدلی به منظور ارتقاء سرمایه اجتماعی اعضای هیات علمی با تاکید بر نظام آموزش از دور. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی[Internet]. 1395؛6(3 (پیاپی 23)):147-166. Available from: https://sid.ir/paper/175425/fa

    IEEE: کپی

    بهزاد رسول زاده، و حسین نجفی، “ارایه مدلی به منظور ارتقاء سرمایه اجتماعی اعضای هیات علمی با تاکید بر نظام آموزش از دور،” فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، vol. 6، no. 3 (پیاپی 23)، pp. 147–166، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/175425/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button