مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,623
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

791
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه میزان استفاده از فن آوری اطلاعات و موفقیت آموزشی دانش آموزان مقطع متوسطه

صفحات

 صفحه شروع 81 | صفحه پایان 96

چکیده

 این پژوهش با هدف تعیین رابطه بین میزان استفاده از فن آوری اطلاعات و موفقیت آموزشی دانش آموزان مقطع متوسطه انجام گرفت. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی و از نظر هدف کاربردی بود. جامعه آماری کلیه دبیران مدارس متوسطه شهرستان پارس آباد به تعداد 478 نفر بوده که از میان آنان با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای, 215 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای گردآوری اطلاعات از پرسش نامه محقق ساخته استفاده شد. روایی صوری و محتوایی ابزار استفاده شده با استفاده از نظر متخصصان بررسی و تایید شد و پایایی آن نیز با محاسبه ضریب آلفای کرونباخ برابر 0.86 به دست آمد. داده های جمع آوری شده با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج, بیانگر این بود که بین میزان استفاده از فن آوری اطلاعات با موفقیت آموزشی و مولفه های تشکیل دهنده آن (شامل: تفکرانتقادی, خلاقیت, انضباط شخصی, انجام بهینه تکالیف, ترغیب دانش آموزان به استفاده از وسایل الکترونیکی, تمایل به کلاس درس) رابطه معنی داری وجود دارد. از نتایج این تحقیق می توان, برای ترویج فرهنگ استفاده از فن آوری اطلاعات در آموزش استفاده کرد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

ستاری، صدرالدین، و محمدی، پروین. (1390). بررسی رابطه میزان استفاده از فن آوری اطلاعات و موفقیت آموزشی دانش آموزان مقطع متوسطه. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 1(4)، 81-96. SID. https://sid.ir/paper/175432/fa

Vancouver: کپی

ستاری صدرالدین، محمدی پروین. بررسی رابطه میزان استفاده از فن آوری اطلاعات و موفقیت آموزشی دانش آموزان مقطع متوسطه. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی[Internet]. 1390؛1(4):81-96. Available from: https://sid.ir/paper/175432/fa

IEEE: کپی

صدرالدین ستاری، و پروین محمدی، “بررسی رابطه میزان استفاده از فن آوری اطلاعات و موفقیت آموزشی دانش آموزان مقطع متوسطه،” فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، vol. 1، no. 4، pp. 81–96، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/175432/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button