مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,721
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

915
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اولویت بندی عوامل موثر در بازاریابی صنعت هتلداری به روش AHP (مطالعه موردی: استان گیلان)

صفحات

 صفحه شروع 157 | صفحه پایان 177

چکیده

هتلداری یکی از شاخه های صنعت گردشگری است و در مباحث بازاریابی جزء فعالیت های خدماتی طبقه بندی می شود. خدمات برخلاف کالا غیرقابل مشاهده و ناملموس است, به همین دلیل جلب "رضایت مشتری" (متغیر وابسته) پیچیده تر است. در این مقاله از مدیران 30 هتل در استان گیلان درمورد تامین رضایت مشتری و چگونگی طبقه بندی ابعاد آن نظرسنجی گردید و با استفاده از فرایند تحلیل سلسله مراتبی (AHP) و نرم افزار Expert choice, ضمن مقایسه زوجی ابعاد رضایت مشتری, آنها را با هشت عنصر آمیزه بازاریابی خدمات, شامل قیمت, فراورده, توزیع, ترفیع, فرایند, شواهد فیزیکی, افراد و بهره وری (متغیرهای مستقل) مقایسه و اولویت بندی شده اند.عامل "قیمت" در میان عناصر آمیزه بازاریابی هتلداری, بالاترین اولویت را در تامین رضایت مشتریان داشت. منطقی بودن اولویت بندی عناصر هشتگانه از سوی مدیران هتل و مشتریان تایید گردید و معلوم شد پس از قیمت به ترتیب افراد, فراورده, ترفیع, توزیع, فرایند, شواهد فیزیکی و بهره وری در اولویت های بعدی قرار می گیرند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

قلی پورسلیمانی، علی. (1388). اولویت بندی عوامل موثر در بازاریابی صنعت هتلداری به روش AHP (مطالعه موردی: استان گیلان). مطالعات برنامه ریزی سکونتگاه های انسانی (چشم انداز جغرافیایی)، 4(8)، 157-177. SID. https://sid.ir/paper/175864/fa

Vancouver: کپی

قلی پورسلیمانی علی. اولویت بندی عوامل موثر در بازاریابی صنعت هتلداری به روش AHP (مطالعه موردی: استان گیلان). مطالعات برنامه ریزی سکونتگاه های انسانی (چشم انداز جغرافیایی)[Internet]. 1388؛4(8):157-177. Available from: https://sid.ir/paper/175864/fa

IEEE: کپی

علی قلی پورسلیمانی، “اولویت بندی عوامل موثر در بازاریابی صنعت هتلداری به روش AHP (مطالعه موردی: استان گیلان)،” مطالعات برنامه ریزی سکونتگاه های انسانی (چشم انداز جغرافیایی)، vol. 4، no. 8، pp. 157–177، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/175864/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button