مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,184
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

726
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی و شبیه سازی عددی اثر خوردگی پره ها بر کارآیی توربین محوری تجاری

صفحات

 صفحه شروع 279 | صفحه پایان 289

چکیده

 پره های توربین های گازی در شرایط مختلف کاری, تحت تاثیر عواملی نظیر خوردگی داغ, سایش و برخورد ذرات خارجی, تخریب می گردند و بر اثر کاهش عمر کاری آن ها, بازده توربین کاهش یافته, نهایتا منجر به تحمیل هزینه های سنگین جهت تعمیرات و جایگزینی پره ها می شوند. هدف از این مقاله بررسی تاثیر خوردگی و آسیب دیدگی پره ها, بر میدان جریان و کارآیی توربین بوسیله شبیه سازی عددی می باشد. به منظور تحلیل رفتار جریان داخلی, حل معادله های بقای جرم, ممنتوم و انرژی با استفاده از شبیه سازی عددی توربین در محیط نرم افزار انسیس سی اف اکس صورت گرفته است. در این پژوهش, توربینی دوطبقه و با خنک کاری کامل, به صورت سه بعدی, شبیه سازی و نتایج حاصل با نتایج آزمایشگاهی اعتبار سنجی گردیده است. سپس اثرات افزایش لقی نوک پره روتور ها به همراه کاهش ضخامت ناشی از خوردگی در لبه حمله و فرار پره ها, به طور جداگانه, بر میدان جریان و عمل کرد توربین, در پنج نسبت فشار واقعی, بررسی شده است. نتایج نشان می دهد که مهم ترین عامل کاهش بازده, افزایش لقی نوک پره های روتور است؛ از طرفی کاهش کارآیی و افزایش ضرایب افت ناشی از آسیب دیدگی لبه حمله پره ها, تنها اندکی نسبت به لبه فرار, تاثیرگذارتر خواهند بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    چهارطاقی، محمود، قطعی، مجتبی، سمائی نیا، علی، و کرابی، هادی. (1393). بررسی و شبیه سازی عددی اثر خوردگی پره ها بر کارآیی توربین محوری تجاری. مهندسی مکانیک مدرس، 14(15 (فوق العاده))، 279-289. SID. https://sid.ir/paper/177690/fa

    Vancouver: کپی

    چهارطاقی محمود، قطعی مجتبی، سمائی نیا علی، کرابی هادی. بررسی و شبیه سازی عددی اثر خوردگی پره ها بر کارآیی توربین محوری تجاری. مهندسی مکانیک مدرس[Internet]. 1393؛14(15 (فوق العاده)):279-289. Available from: https://sid.ir/paper/177690/fa

    IEEE: کپی

    محمود چهارطاقی، مجتبی قطعی، علی سمائی نیا، و هادی کرابی، “بررسی و شبیه سازی عددی اثر خوردگی پره ها بر کارآیی توربین محوری تجاری،” مهندسی مکانیک مدرس، vol. 14، no. 15 (فوق العاده)، pp. 279–289، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/177690/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button