مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

827
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

839
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تعیین آستانه چپ شدن خودروهای شاسی بلند با استفاده از مدلسازی دینامیک آن در زمان حرکت روی دو چرخ

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 56

چکیده

 در این مقاله بررسی دینامیک یک خودروی شاسی بلند هنگام حرکت روی دو چرخ مدنظر قرار گرفته است. هدف بدست آوردن معیاری فراگیر برای تعیین آستانه چپ شدن خودروهای شاسی بلند است. در این راستا ابتدا مدل جدیدی برای حرکت خودرو روی دو چرخ ارائه شده است تا بر اساس نتایج آن آستانه ای برای چپ شدن مشخص شود. این نتایج می توانند اساس طراحی کنترلرهای جدید برای پیش گیری از چپ شدن خودروها در بهترین زمان ممکن قرار گیرند. پس از مدلسازی خودرو, نیروهای وارد بر تایرها مورد نظر قرار گرفته اند و سعی شده است از مناسب ترین مدل ها در این زمینه بهره گرفته شود. در ادامه اعتباردهی به مدل پیشنهادی انجام شده است. به عنوان یکی از مهمترین قسمت ها, تحلیلی بر پایداری مدل آمده است. برای استخراج آستانه چپ شدن خودرو هنگام حرکت روی دو چرخ, از حل معادلات حرکت در حالت پایدار بهره گرفته شده است و بر همین اساس معیار پیش بینی آستانه چپ شدن خودرو مشخص شده است. پس از آن شبیه سازی خودرو در شرایط گوناگون تحت چند مانور انجام گرفته تا کارایی معیار ارائه شده تایید شود. در نهایت مشخص گردید که معیار ارائه شده بسیار کاراتر از معیارهای موجود است و می تواند در شرایطی بهینه آستانه چپ شدن خودرو را در سرعت ها و ورودی های فرمان مختلف, پیش بینی کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مشهدی، بهروز، و مستقیمی، حمید. (1393). تعیین آستانه چپ شدن خودروهای شاسی بلند با استفاده از مدلسازی دینامیک آن در زمان حرکت روی دو چرخ. مهندسی مکانیک مدرس، 14(9)، 45-56. SID. https://sid.ir/paper/177790/fa

    Vancouver: کپی

    مشهدی بهروز، مستقیمی حمید. تعیین آستانه چپ شدن خودروهای شاسی بلند با استفاده از مدلسازی دینامیک آن در زمان حرکت روی دو چرخ. مهندسی مکانیک مدرس[Internet]. 1393؛14(9):45-56. Available from: https://sid.ir/paper/177790/fa

    IEEE: کپی

    بهروز مشهدی، و حمید مستقیمی، “تعیین آستانه چپ شدن خودروهای شاسی بلند با استفاده از مدلسازی دینامیک آن در زمان حرکت روی دو چرخ،” مهندسی مکانیک مدرس، vol. 14، no. 9، pp. 45–56، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/177790/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button