مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

574
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

627
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بهینه سازی پارتو مدل تعلیق خودروی کامل سه بعدی با استفاده از الگوریتم ژنتیک چندهدفه

صفحات

 صفحه شروع 1971 | صفحه پایان 1978

چکیده

 مقاله حاضر یک الگوریتم ژنتیک چندهدفه را برای طراحی بهینه یک سیستم تعلیق خودرو به کار می برد. مدل خودرو حرکت های سه بُعدی بدنه خودرو را در نظر می گیرد. در این مدل کامل خودرو که دارای 8درجه آزادی است, حرکت عمودی صندلی مسافر, بدنه خودرو و چهار تایر و همچنین حرکت های چرخشی بدنه خودرو, درجات آزادی مدل را تشکیل می دهند. در این مقاله پارامترهای کاربردی تعلیق شامل شتاب صندلی مسافر, زاویه کله زنی بدنه خودرو, زاویه غلتش بدنه خودرو, نیروی دینامیکی تایر, سرعت تایر و انحراف تعلیق در نظر گرفته می شوند و در فرآیند بهینه سازی بهینه می شوند. جفت های متفاوتی از این پارامترها به عنوان توابع هدف, انتخاب و در فرآیند بهینه سازی چندهدفه بهینه می شوند و حل های پارتو برای جفت توابع هدف به دست می آیند. در فرآیند بهینه سازی نهایی, حل پارتو مربوط به مجموع پارامترهای بی بعد در یک گروه پارامترهای تعلیق نسبت به گروه دیگر به دست می آید. در این حل های پارتو, نقاط بهینه مهمی وجود دارند و طراحان می توانند هر یک از نقاط بهینه را برای یک هدف خاص انتخاب کنند. بهینه سازی پارتو بهتر از دیگر روش های بهینه سازی چندهدفه است, زیرا تعداد نقاط بهینه بیشتری در جبهه پارتو وجود دارد که هر نقطه معرف یک سطح از بهینه سازی برای جفت توابع هدف است و طراحان هر یک از نقاط را می توانند به دلخواه انتخاب کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    باقری، محمدرضا، مسیبی، مسعود، مهدیان، اصغر، و کشاورزی، احمد. (1398). بهینه سازی پارتو مدل تعلیق خودروی کامل سه بعدی با استفاده از الگوریتم ژنتیک چندهدفه. مهندسی مکانیک مدرس، 19(8 )، 1971-1978. SID. https://sid.ir/paper/178214/fa

    Vancouver: کپی

    باقری محمدرضا، مسیبی مسعود، مهدیان اصغر، کشاورزی احمد. بهینه سازی پارتو مدل تعلیق خودروی کامل سه بعدی با استفاده از الگوریتم ژنتیک چندهدفه. مهندسی مکانیک مدرس[Internet]. 1398؛19(8 ):1971-1978. Available from: https://sid.ir/paper/178214/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا باقری، مسعود مسیبی، اصغر مهدیان، و احمد کشاورزی، “بهینه سازی پارتو مدل تعلیق خودروی کامل سه بعدی با استفاده از الگوریتم ژنتیک چندهدفه،” مهندسی مکانیک مدرس، vol. 19، no. 8 ، pp. 1971–1978، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/178214/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button